۰

لوله گذاری نورد استریم 2 از سر گرفته شد

مجری پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به "نورد استریم ۲" اعلام کرد که کشتی فورتونا آزمایشات دریایی را به پایان رسانده و کار لوله گذاری در آب های دانمارک را از سر گرفته است.
نورد استریم 2 | میز نفت
نورد استریم 2 | میز نفت
به گزارش میز نفت ، مجری پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به "نورد استریم 2" روز شنبه اعلام کرد که کشتی فورتونا آزمایشات دریایی را به پایان رسانده و کار لوله گذاری در آب های دانمارک را از سر گرفته است.

این شرکت گفت: کشتی لوله گذاری فورتونا Fortuna، که کار خود را برای از سرگیری ساخت خط لوله نورد استریم 2 از 24 ژانویه آغاز کرده است، آزمایشات دریایی را با موفقیت انجام داده و امروز لوله گذاری را در آب های دانمارک آغاز کرده است.

شرکت نورد استریم 2 اضافه کرد که کار لوله گذاری مطابق با مجوزهای مربوطه در حال انجام است.

فورتونا در تاریخ 24 ژانویه وارد محل ساخت شد. ناظر دریایی دانمارک گزارش داد که کشتی فورتونا کار لوله گذاری را انجام می دهد و کشتی عرضه کننده بالتیک اکسپلورر و کشتی مورمن در این پروژه به آن کمک می کنند.

نورد استریم 2 یک پروژه بین المللی برای ساخت خط لوله گازی است که از سواحل روسیه شروع می شود و با عبور از اعماق دریای بالتیک به آلمان می رسد.

ظرفیت این خط لوله 1200 کیلومتری جدید انتقال 55 میلیارد متر مکعب گاز در سال خواهد بود.

پس از اینکه شرکت سوئیسی آلسیزAlseas  در دسامبر 2019 کار لوله گذاری را به دلیل تحریم های احتمالی آمریکا به حالت تعلیق درآورد و کشتی های خود را فراخواند، پروژه نورد استریم 2 متوقف شد.

کار لوله گذاری از دسامبر سال 2020 از سر گرفته شد و 2.6 کیلومتر از خط لوله در منطقه انحصاری اقتصادی آلمان لوله گذاری شد.

در حال حاضر، بیش از 2300 کیلومتر از 2460 کیلومتر، یا به عبارتی 94 درصد از کل خط لوله، لوله گذاری شده و 120 کیلومتر در آبهای دانمارک و بیش از 28 کیلومتر در آبهای آلمان هنوز باقی مانده است.



منبع : تسنیم
يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب: 29346
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *