نفت برنت به 60 دلار صعود کرد

20 بهمن 1399 ساعت 12:16

نفت برنت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی برای نخستین بار در بیش از یک سال گذشته تحت تاثیر محدودیت عرضه و بهبود دورنمای تقاضا پس از عرضه واکسنهای کووید ۱۹، به بالای ۶۰ دلار در هر بشکه صعود کرد.


به گزارش میز نفت ، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در آوریل با ۶۹ سنت معادل بیش از یک درصد افزایش، به ۶۰ دلار و سه سنت در هر بشکه رسید. معاملات نفت برنت هفته گذشته شش درصد رشد هفتگی داشت.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در مارس با ۱.۲ درصد افزایش، به ۵۷ دلار و ۵۳ سنت در هر بشکه رسید.

یک سال پس از شیوع ویروس کرونا که میلیونها نفر را در خانه نگه داشته، باعث فلج شدن پروازها و افت شدید تقاضا برای سوخت شده است، بهبود مصرف به همراه محدودیتهای تولید به محدودیت شدید عرضه در بازارها منجر شده است. اگرچه شمار نفتکشهایی که به مقصد چین در حرکتند، به بالاترین میزان در شش ماه اخیر افزایش یافته اما شرکتهای بازرگانی نفت ویتول و گانور نسبت به افزایش اخیر قیمت نفت واکنش محتاطانه ای داشته اند. حداقل یک شاخص فنی نشان می دهد که نفت وضعیت بیش خرید پیدا کرده و ممکن است دچار اصلاح قیمت شود.

نفت از اواخر اکتبر که ساخت نخستین واکسن کووید ۱۹ اعلام شد و پس از آن عربستان سعودی وعده داد تولیدش را به طور یکجانبه کاهش دهد، روند صعودی پیدا کرده است. اوپک پلاس متعهد شده است مازاد عرضه ناشی از شیوع پاندمی را حذف کند اما نگرانیهایی درباره تقاضای کوتاه مدت وجود دارد زیرا نوع جدید ویروس کرونا که در آمریکا و مناطق دیگر جهان شیوع یافته، وضع قرنطینه هیا جدید را در پی داشته است.

با وجود نگرانیهایی که نسبت به جهش اخیر موارد ابتلا وجود داشته است، چین همچنین موتور رشد تقاضا برای نفت مانده است. تا روز جمعه ۱۲۷ ابرنفتکش به مقصد چین در حرکت بودند و بیش از ۲۵۰ میلیون بشکه نفت به این کشور تحویل خواهند داد. بن فان بردن، مدیرعامل شرکت رویال داچ شل هفته گذشته اظهار کرده بود چین به وضعیت رشد چشمگیر بازگشته است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، توربیورن تورکوئیست، مدیرعامل گانور روز جمعه گفته بود صعود نفت به ۶۰ دلار در هر بشکه بعید است زیرا این قیمت باعث ترغیب شرکتهای انرژی به افزایش تولید می شود.

طبق گزارش شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز، شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا که معیاری برای ارزیابی تولید آتی است، هفته گذشته به بالاترین میزان از ماه مه صعود کرد.




منبع : ایسنا 


کد مطلب: 29348

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/29348/نفت-برنت-60-دلار-صعود

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir