خبر گازی از قطر

25 بهمن 1399 ساعت 8:00

شرکت دولتی قطر پترولیوم اعلام کرد که قصد دارد بزرگ ترین تأسیسات LNG جهان را در میدان گنبدشمالی این کشور که با ایران مشترک است ایجاد کند.


به گزارش میز نفت ، شرکت نفتی و گازی دولتی قطر پترولیوم اعلام کرد که قصد دارد بزرگ ترین تأسیسات LNG جهان را در شمال این کشور ایجاد کند.

این تأسیسات در شرق میدان گازی گنبد شمالی قطر ایجاد خواهد شد که با ایران مشترک بوده و در کشورمان به نام پارس جنوبی شناخته می شود.
 

 

اجرای این پروژه باعث خواهد شد که ظرفیت تولید LNG  از 77 میلیون تن در سال کنونی به 110 میلیون تن افزایش یابد. در این تأسیسات گاز طبیعی، اتان، میعانات گازی، سولفور و هلیوم نیز تولید خواهد شد.

قرار است تولید گاز از این ابر پروژه در سه ماهه چهارم سال 2025 آغاز شده و معادل روزانه 1.4 میلیون بشکه نفت از آن گاز برداشت شود.

این پروژه شامل ساخت 4 واحد تولید LNG با ظرفیت هر یک 8 میلیون تن در سال به همراه تأسیاست فرآوری گاز و تأسیسات استخراج هلیوم خواهد بود.

پیش بینی می شود اجرای این پروژه 8.75 میلیارد دلار هزینه روی دست قطری ها بگذارد اما در عین حال به یکی از بزرگ ترین پروژه های صنعت انرژی در  جهان تبدیل خواهد بود.




منبع : فارس 
 


کد مطلب: 29366

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/29366/خبر-گازی-قطر

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir