۰

اوپک تولید نفت خود را ثابت نگه می‌دارد

وزیر نفت عراق گفت ائتلاف اوپک ‌پلاس در اجلاس ماه آینده میلادی احتمالاً همین روند کاهش تولید را ادامه خواهد داد و فقط تولید نفت عربستان به خاطر توقف کاهش تولید داوطلبانه اش افزایش می‌یابد.
اوپک | میز نفت
اوپک | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، وزیر نفت عراق اعلام کرد ائتلاف اوپک پلاس احتمالاً هیچ تغییری در سیاست تولید خود در اجلاس ماه آینده میلادی ایجاد نخواهد کرد.

 احسان عبدالجبار گفت ائتلاف اوپک ‌پلاس در اجلاس چهارم مارس احتمالاً با ادامه همین میزان کاهش تولید در ماه آوریل موافقت می‌کند. بیشترین تغییر از طرف عربستان خواهد بود که به کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای خود پس از ماه مارس پایان می‌دهد.

 سازمان کشورهای صادرکننده نفت و شرکایش از جمله روسیه در ماه مه به دنبال سقوط تقاضا برای نفت در نتیجه همه‌گیری ویروس کرونا، یک کاهش تولید بی سابقه را آغاز کردند.

 عراق کمترین تعهد را به این قرارداد کاهش تولید داشته و بارها از سهمیه تولید خود فراتر رفته است. سهمیه تولید دومین تولیدکننده بزرگ اوپک پس از عربستان در سه ماهه اول سال جاری میلادی برابر با 3.86 میلیون بشکه در روز است.

جبار گفت اگر منطقه نیمه خودمختار کردستان به تعهد خود عمل کرده و تولید را 200 هزار بشکه در روز پایین بیاورد، تولید نفت عراق در این ماه به 3.6 میلیون بشکه در روز می رسد. منطقه کردستان در ماه ژانویه بیش از 400 هزار بشکه در روز نفت صادر کرده است.

 عراق قبلا اعلام کرده بود تولید خود را در ماه ژانویه تا 3.6 میلیون بشکه در روز کاهش می‌دهد ولی در نهایت 3.8 میلیون بشکه در روز تولید کرد.

 وزیر نفت عراق انتظار دارد صادرات این کشور در فوریه به جز منطقه کردستان برابر با 2.9 میلیون بشکه در روز باشد که کم و بیش به اندازه صادرات در ماه ژانویه است.

 جبار عقیده دارد قیمت نفت خام در سال جاری میلادی بین 58 تا 63 دلار در هر بشکه خواهد بود. قیمت نفت خام برنت از پایان 2020 در بحبوحه افزایش تقاضا در چین و توزیع واکسن کرونا حدود 20 درصد افزایش یافته و به 61.50 دلار در هر بشکه رسیده است.




منبع : تسنیم
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب: 29373
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *