۰

تصمیم جالب کویت برای خوراک پالایشی

کویت به منظور تأمین نیاز پالایشگاه الزور که تا پایان سال جاری میلادی عملیاتی می‌شود، عرضه نفت به برخی خریداران آسیایی از جمله هند را پایین می‌آورد.
نفت کویت | میز نفت
نفت کویت | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، شرکت نفت کویت در حال مذاکره برای کاهش قراردادهای سالانه عرضه نفت به برخی مشتریان در هند و ژاپن است تا بتواند نیاز پالایشگاه جدید خود را تامین کند.

 شرکت نفت کویت در دیدار با پالایشگاه‌های هندی در این ماه اعلام کرد قرارداد های آینده عرضه نفت به این خریداران از آوریل تا دسامبر 2021 خواهد بود نه مارس 2022.

 این تصمیم کویت به دنبال اقدام عراق، دومین تولیدکننده بزرگ اوپک، برای کاهش صادرات به هند در سال جاری میلادی گرفته شده است تا بتواند به قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس پایبند بماند. این در شرایطی است که پالایشگاه‌های هندی تولید خود را برای تامین تقاضای فزاینده به دنبال بهبودی از بحران کرونا در سومین وارد کننده بزرگ نفت خام جهان افزایش داده‌اند.

 پالایشگاه الزور کویت با ظرفیت 615 هزار بشکه در روز قرار است تا پایان سال جاری میلادی فعالیت خود را آغاز کند. به این ترتیب کویت که چهارمین تولیدکننده بزرگ اوپک است، تبدیل به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سوخت در منطقه می‌شود.

 پالایشگاه های هند به دنبال کاهش عرضه نفت عراق قصد داشتند واردات خود از کویت را در سال جاری میلادی افزایش دهند.  شرکت بهارات پترولیوم هند به دنبال 25 درصد افزایش در واردات نفت از کویت بود. پالایشگاه مانگالور هم قصد داشت 14 درصد واردات خود از کویت را افزایش دهد.



منبع : تسنیم
جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب: 29409
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *