۰
۱
7 سالی که در محاکم قضایی گذشت

تبرئه میزنفت از 26 شکایت

فراموش نمی‌کنیم، چه افرادی و با چه توجیهاتی، از این رسانه شکایت کردند و برای آنکه «از خود قهرمان بسازند» چگونه با اشاره به ارتباطات خود، در راهروهای وزارت نفت مانور قدرت می‌دادند که به‌زودی میز نفت، فیلتر می‌شود
تبرئه میزنفت از 26 شکایت
میز نفت | از بهمن 92 تا به امروز که پایگاه خبری - تحلیلی میز نفت فعالیت خود را به طور آزمایشی و با نام «عصرنفت» آغاز کرد، وزارت نفت در پاسخ به نقدها و اخبار منتشر شده در این رسانه، ساده‌ترین راه را انتخاب کرد. طی هفت سال گذشته بیش از 26 شکایت از میز نفت در محاکم قضایی مطرح شد؛ با هر نوع اتهامی که می‌شد نسبت داد، از قبیل انتشار مطالب کذب، انتشار مطالب خلاف واقع، توهین، افترا، تهمت، تشویش افکارعمومی، اضرار به غیر، اقدام علیه امنیت ملی و ...؛
 
طی این چند سال، مسئولان این رسانه بارها در دادسرای فرهنگ و رسانه حاضر شده و نسبت به شکایات وزارت نفت و شرکت‌های زیرمجموعه پاسخ داده و با ارائه مدارک و مستندات، در همان مرحله بازپرسی حکم منع تعقیب دریافت کردند. یکی از این شکایات، موضوع کشف پوز در دفتر وزیر نفت بود که با اطلاعیه وزارت اطلاعات، حقانیت این رسانه به اثبات رسید.
 
و یا در خصوص ویژه خواری 11 مدیر نفتی که دوپایه حقوق به‌صورت غیرقانونی دریافت کردند، وزارت نفت باز هم راه دادسرا را در پیش گرفت که در این پرونده نیز، میز نفت تبرئه شد و یا در پرونده فساد در شرکت نفت و گاز پارس. تحمل یک رسانه منتقد، به‌قدری سخت بود که در دوره‌ای تصمیم گرفته شد شرکت‌های نفتی، تا می‌توانند از این رسانه شکایت کنند؛ آن هم در مناطق مختلف کشور تا شاید با این ابزار، عرصه فعالیت برای این رسانه تنگ شود که خوشبختانه با ترتیبات اتخاذ شده در قوه قضائیه، همه این شکایات در تهران بررسی شد.
 
آزارهای بسیاری که در مراجع مختلف از سوی برخی شرکت‌ها از جمله هلدینگ خلیج‌فارس ایجاد شد، تنها یک هدف داشت: «خاموش‌کردن صدای منتقدان»؛ بااین‌وجود و با همه مصائبی که تحمیل شد، میز نفت با اراده تر از گذشته به روند فعالیت خود ادامه داد و امروز، بدون یک محکومیت در ده‌ها پرونده تشکیل شده، به کار خود مشغول است.
 
درحالی‌که می‌توانستیم با طرح دعوا علیه شاکیان، اعاده حیثیت کرده و وزارت نفت و زیرمجموعه‌های آن را محکوم کنیم اما ترجیح دادیم در عرصه اطلاع‌رسانی، به اقدامات ضد منافع ملی این وزارتخانه بپردازیم تا به رسالت خود وفادار بمانیم.
 
طنز تلخ ماجرا آنجاست که برخی مدیران که علیه میز نفت طرح دعوا کردند، در تماس‌های تلفنی با مسئولان این رسانه، با مبرا کردن خود از شکایت قضایی، قصد دارند به دروغ این‌گونه القا کنند که دعوای قضایی‌شان، ماحصل فشار وزارت نفت بوده است و خود، نقشی در این باره نداشتند!
 
گرچه در رفت‌وآمدهای خسته‌کننده به دادسرا و دادگاه، رمقی برای ما باقی نماند اما فراموش نمی‌کنیم، چه افرادی و با چه توجیهاتی، از این رسانه شکایت کردند و برای آنکه «از خود قهرمان بسازند» چگونه با اشاره به ارتباطات خود، در راهروهای وزارت نفت مانور قدرت می‌دادند که به‌زودی میز نفت، فیلتر می‌شود
 
ریز شکایات مطرح شده علیه این رسانه را جهت ثبت در تاریخ و تنویر افکارعمومی منتشر می‌کنیم تا شاید بخشی از مصائب فعالیت میز نفت برای مخاطبان شفاف شود.
 
1 - وزارت نفت/ ۱۲ شکایت
2 - شرکت ملی نفت/ ۲ شکایت
3 - شرکت ملی پالایش و پخش/ ۱ شکایت
4 - شرکت فلات قاره/ ۱ شکایت
5 - شرکت نفت و گاز پارس/ ۳ شکایت
6 - هلدینگ خلیج‌فارس/ ۲ شکایت
7 - شرکت تأسیسات دریایی/ ۱ شکایت
8 - شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب/ ۱ شکایت
9 - آیدین ختلان / ۱ شکایت
10 – افراد حقیقی / ۳ شکایت
 
 
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۳۴
کد مطلب: 29474
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ميز نفت دوستت داريم