نفت توقیف شده توسط آمریکا ایرانی نبود

23 اسفند 1399 ساعت 10:15

شرکت FIOGC که در امارات متحده عربی مستقر است، اعلام کرد محموله نفتی که آمریکا مدعی است ایرانی بوده و تحریمها را نقض کرده است، از عراق خریداری شده بود و در اوج پاندمی، در دریا نگهداری می شد.


به گزارش میز نفت ، طبق اسنادی که در دادگاه فدرال منطقه کلمبیا تنظیم شده است: شرکت نفت و گاز بین المللی فجیره (FIOGC) که متعلق به شیخ حمد بن محمد الشرقی، حاکم امیرنشین فجیره است، مدعی است یک فروشنده واسطه این محموله بوده و این نفت عراقی است.

آمریکا مدعی است ایران نفت را به خارج صادر می کرد و ایران در واکنش به توقیف این محموله، اقدام آمریکا را دزدی خوانده است.

 شرکت FIOGC اعلام کرده که در ژوئن دو میلیون بشکه نفت از یک تامین کننده عراقی خریداری کرد و این فروشنده بارنامه صادره از سوی سازمان فروش نفت دولتی عراق (سومو) را به عنوان مدرک مبدا این محموله ارائه کرد. این شرکت اعلام کرد در ژوییه یک کشتی را به عنوان مخزن شناور برای نگهداری این نفت در بندر فجیره امارات متحده عربی کرایه کرد. در اکتبر این نفت به یک خریدار چینی فروخته شد و تحت این توافق، شرکت FIOGC مسئول تحویل این نفت به چین و کرایه ابرنفتکش آکیلیاس برای این سفر بوده است. دولت آمریکا در دسامبر پیش از این که محموله مذکور حرکت کند، آن را توقیف کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کشتی آکیلیاس به سمت گلف کاست آمریکا تغییر مسیر داد و این نفت ماه میلادی جاری در هوستون تخلیه شد. شرکت FIOGC مدعی است در این محموله نفتی، منافع مالی دارد.



منبع : ایسنا 


کد مطلب: 29547

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/29547/نفت-توقیف-شده-توسط-آمریکا-ایرانی-نبود

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir