روسیه نگران شد

23 اسفند 1399 ساعت 11:44

معاون نخست وزیر روسیه، در دیدار با ولادیمیر پوتین گفت افزایش جهانی قیمت نفت باعث می‌شود تولیدکنندگان غیر عضو اوپک پلاس تولید خود را افزایش داده و تعادل بازار را بر هم بزنند.


به گزارش میز نفت ، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه گفت این احتمال وجود دارد که تولید نفت تولیدکنندگانی که عضو قرارداد اوپک پلاس نیستند افزایش یابد و باعث بی‌ثباتی بازار جهانی نفت در بحبوحه افزایش قیمت آن و کاهش ذخایر نفتی شود.

 وی در دیداری با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه ضمن تحسین اقدامات او در حفظ سهم روسیه در بازار جهانی گفت:«افزایش جهانی قیمت نفت باعث می‌شود تولیدکنندگان غیر عضو اوپک پلاس تولید خود را افزایش داده و تعادل بازار را بر هم بزنند».

 متوسط قیمت نفت خام برنت از ابتدای سال جاری میلادی 60 دلار در هر بشکه بودi و در اولین ساعت امروز 68 دلار در هر بشکه معامله شده است.

 روسیه از ماه مه 2020 تا حالا یعنی از زمانی که سطح تولید به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا و تعهد به قرارداد اوپک ‌پلاس بسیار پایین آمد، 890 هزار بشکه در روز به تولید خود اضافه کرده است.

 روسیه در ماه فوریه 38.56  میلیون تن نفت خام و میعانات گازی تولید کرد که برابر با حدود 10.1 میلیون بشکه در روز است.

 روسیه تخمین می زند تقاضای جهانی نفت 5.5 میلیون بشکه در روز در 2021 افزایش یابد و انتظار دارد در 2022 به سطح قبل از بحران کرونا بازگردد.



منبع : تسنیم 


کد مطلب: 29550

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/29550/روسیه-نگران

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir