۰

هند واردات نفت از عربستان را کاهش می‌دهد

پالایشگاه‌های دولتی هند به دنبال نارضایتی از تصمیم اوپک پلاس برای ادامه کاهش تولید، واردات نفت خود از عربستان را ۱۰.۸ میلیون بشکه در ماه مه پایین می‌آورند.
نفت هند | میز نفت
نفت هند | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، پالایشگاه‌های دولتی هند قصد دارند واردات از عربستان سعودی را 25 درصد در ماه مه کاهش دهند. این اقدام نتیجه افزایش اختلاف با ریاض به دنبال تصمیم اوپک در نادیده گرفتن درخواست دهلی‌نو مبنی بر  کمک به اقتصاد جهان با عرضه بیشتر نفت است.

 شرکت نفت هند، شرکت بهارات پترولیوم، هیندوستان پترولیوم و پالایشگاه مانگالور آماده می‌شوند 10.8 میلیون بشکه از واردات خود از عربستان را در ماه مه (اردیبهشت) کاهش دهند.

 پالایشگاه‌های دولتی هند که حدود 60 درصد از ظرفیت پالایشی 5 میلیون بشکه در روز هند را تشکیل می‌دهند، ماهانه روی هم رفته 14.7 تا 14.8 میلیون بشکه نفت از عربستان را وارد می‌کنند.

 هند سومین واردکننده و مصرف کننده بزرگ نفت در دنیاست که بیش از 80 درصد از نیاز نفت خود را وارد می‌کند و شدیداً وابسته به نفت خاورمیانه است.

دارمندرا پرادان، وزیر نفت هند، بارها از ائتلاف اوپک پلاس خواسته تولید نفت خود را افزایش دهد. وی کاهش تولید داوطلبانه عربستان را مسئول افزایش قیمت جهانی نفت می‌داند.

 ائتلاف اوپک پلاس در این ماه تصمیم گرفت کاهش تولید خود را یک ماه دیگر تمدید کند. عبدالعزیز بن سلمان وزیر نفت عربستان در پاسخ به درخواست پرادان، به هند پیشنهاد داد از ذخایر استراتژیک خود که سال گذشته با نفت ارزان پر کرده استفاده کند.

 وزارت نفت هند هم از پالایشگاه‌هایش خواسته وابستگی خود به نفت خاورمیانه را کاهش داده و منابع دیگری برای واردات نفت بیابند.

پایشگاه‌های هند نمی‌توانند واردات خود از عربستان را در ماه آوریل تغییر دهند چون سفارش‌های آنها قبل از تصمیم اوپک پلاس در اوایل ماه مارس ثبت شده است.

 عربستان عرضه نفت به برخی پالایشگاه های آسیا را در ماه آوریل کاهش داده ولی صادرات ماهانه به پالایشگاه‌های هند را ثابت نگه داشته است. ولی درخواست نفت اضافی توسط این پالایشگاه‌ها را هم رد کرده است.

 سهم واردات نفت هند از خاورمیانه در ماه فوریه به پایین‌ترین رقم طی 22 ماه گذشته رسید و آمریکا دومین عرضه کننده بزرگ نفت به این کشور پس از عراق بود. عربستان برای اولین بار از ژانویه 2006 تا رتبه چهارم در میان عرضه‌کنندگان نفت به هند پایین آمد.




منبع : تسنیم 
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب: 29578
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *