۰

عربستان به دنبال کاهش تقاضای داخلی نفت

عربستان در جهت حفظ موقعیت خود به عنوان یک تولیدکننده هیدروکربن، تقاضای داخلی را پایین آورده و برنامه‌ای بلندمدت برای یافتن راه‌هایی جهت استفاده متفاوت از هیدروکربن‌ها دارد.
نفت عربستان | میز نفت
نفت عربستان | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر نفت عربستان اعلام کرد کشورش قصد دارد مصرف داخلی هیدروکربن‌های مایع را یک میلیون بشکه در روز کاهش دهد.

 عربستان، بزرگترین اقتصاد حاشیه خلیج فارس، قبل از بحران کرونا در 2019 روزانه 491 هزار بشکه نفت در صنعت و تولید برق در اوج تقاضا در تابستان مصرف می‌کرد. اداره اطلاعات انرژی آمریکا در 2015 این رقم را حدود یک میلیون بشکه در روز تخمین زده بود.

 وزیر نفت عربستان گفت:«اگر قرار است موقعیت خود را به عنوان یک تولیدکننده کربن در بلند مدت کنیم حفظ کنیم، باید بتوانیم از تبدیل شدن این منابع هیدروکربن به پول مطمئن بوده و آن را به شیوه‌ای بهتر مصرف کنیم. ما برنامه‌ای بلندمدت برای یافتن راه‌هایی جهت استفاده متفاوت از هیدروکربن‌ها داریم مخصوصاً به شیوه‌ای که بر محیط زیست تاثیر نگذارد».

 کاهش تقاضای داخلی همچنین به شرکت آرامکوی عربستان کمک می‌کند ظرفیت مازاد بلندمدت خود را از حدود 1.5 میلیون بشکه در روز به 2 میلیون برساند. کاهش تولید عربستان در راستای ائتلاف اوپک پلاس باعث شد را تولید آن در ماه فوریه به 8.13 میلیون بشکه در روز برسد. عربستان ظرفیت تولید 12 میلیون بشکه در روز را دارد.

 مرکز مطالعات نفت ملک عبدالله اعلام کرد افزایش قیمت داخلی بنزین و برق در این کشور ظرفیت صادرات آن را 75 هزار بشکه در روز افزایش داده و تولید گازهای آلاینده را 97 میلیون تن به صورت سالانه پایین می آورد.

 اقتصاد عربستان وابسته به صادرات هیدروکربن است و طبق گزارش صندوق بین‌المللی پول، این کشور به نفت 80 دلار در هر بشکه برای متعادل کردن بودجه خود در سال جاری میلادی نیاز دارد.




منبع : تسنیم 
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب: 29579
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *