مارس رویایی برای نفت ایران

14 فروردين 1400 ساعت 14:31

رویترز با اشاره به تخلیه روزانه 650 هزار بشکه نفت ایران تنها در 19 روز ابتدایی ماه مارس نوشت: پکن در ماه جاری میلادی یک حجم زیاد دیگری از نفت ایران را دریافت خواهد کرد.


به گزارش میز نفت ، رویترز به نقل از منابع تجاری و تحلیلگران نوشت چین در ماه مارس یک حجم زیاد دیگری از نفت ایران را دریافت خواهد کرد و این امر تمایل چین به واردات از تامین کنندگان نفت را کاهش می‌دهد.

نزدیک به یک میلیون بشکه نفت ایران در روز در این ماه به چین می رسد. این حجم، تقریبا نیمی از حجمی است که عربستان در دو ماه نخست امسال به چین صادر کرد.

بر اساس برآورد، موسسه تحقیقات نفتی ریفینیتیو، در ماه جاری میلادی 3.75 میلیون تن (27 میلیون بشکه) نفت به چین وارد می‌شود که از 3.37 میلیون تن ماه ژانویه بیشتر است.

اما لی، تحلیلگر ارشد ریفینیتیو گفت: «به نظر می‌رسد این روند همچنان ادامه یابد هرچند تمایل به خرید به علت حجم بالای ذخایر در بنادر و ذخایر فراوان در حال کاهش است.»

یک منبع تجاری دیگر گفت محموله نفت ایران به چین در ماه مارس را به 30 میلیون بشکه محدود کرد: درحالی که سارا وخشوری، رئیس SVB انرژی اینترنشنال، میزان صادرات نفت ایران به چین را روزانه بیش از یک میلیون بشکه برآورد کرد.

هنری رم، تحلیلگر یوروسیا گروپ گفت: «ایران در حال صادرات نفت بیشتر به چین است و این امر رژیم تحریم‌های آمریکا را به چالش می‌کشد.»

بر اساس آمریکا ریفینیتیو، در 19 روز نخست ماه مارس، 650 هزار بشکه در روز نفت ایران در چین تخلیه شده که بیشتر در استان شاندانگ، قطب پالایشگاه‌های مستقل چین صورت گرفته است.این رقم در ماه فوریه 490 هزار بشکه در روز و در ماه ژانویه 797 هزار بشکه روز بوده است.تاجران می‌گویند، نفت ایران با تخفیف 4 تا 6 دلاری نسبت به نفت برنت فروخته می‌شود.



منبع : فارس 


کد مطلب: 29625

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/29625/مارس-رویایی-نفت-ایران

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir