۰

صدور فاکتور یک میلیارد دلاری از سوئز

مقامات مصری اعلام کردند: ‌قصد دارند به کشتی‌هایی که در زمان مسدود بودن کانال سوئز در دو طرف این کانال معطل شده‌اند، برای عبور از سوئز تخفیف بدهند.
کانال سوئز | میز نفت
کانال سوئز | میز نفت
به گزارش میز نفت ، به نقل از راشاتودی، مقامات دولتی مصری مدیریت کانال سوئز اعلام کردند: قصد دارند به کشتی‌هایی که به خاطر مسدود بودن چند روزه این کانال در دو طرف این گذرگاه بین‌المللی معطل شده‌اند 5 تا 15 درصد تخفیف عوارض عبور از کانال سوئز بدهند.

این کانال حدود یک هفته به خاطر انحراف و به گل نشسته یک کشتی کانتینربر عظیم‌الجثه به نام اور گیون مسدود شده بود.

اسامه ربعی، مقام مصری سازمان مدیریت کانال سوئز، می‌گوید: بسته به میزانی که کشتی‌ها در دو طرف کانال سوئز به خاطر انسداد آن معطل شده‌اند به آنها 5 تا 15 درصد تخفیف عبور تعلق خواهد گرفت.

همچنین مقامات مصری می‌گویند که انتظار دارند از مالک ژاپنی اور گیون و شرکت تایوانی اور گرین که این کشتی کانتینربر را کرایه کرده بود یک میلیارد دلار خسارت دریافت کنند.

کشتی اور گیون هم اکنون برای انجام تحقیقات توقیف شده و ارزش محموله آن 3.5 میلیارد دلار برآور شده است. قرار است مقامات سازمان مدیریت کانال سوئز اطلاعات آن را بازیابی کرده تا علت دقیق انحراف و به گل نشستن این کشتی کانتینربر بزرگ مشخص شود.

مقامات مصری می‌گویند، شرکت مالک اور گیون در حال همکاری با آنها است و فعلاً مشکلی در این زمینه نیست، اما در صورتی که توافقی حاصل نشود، آنها مجبور خواهند شد تا اقدام قانونی انجام داده و کشتی اور گیون را در توقیف نگه دارند.



منبع : فارس 
شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 29627
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *