۰

گرانفروشی عربستان به مشتریان آسیایی

شرکت آرامکوی عربستان بین ۲۰ تا ۵۰ سنت در هر بشکه در ماه می بر قیمت درجات نفتی خود به آسیا می‌افزاید. این شرکت قیمت نفت سبک عرب برای ارسال به آسیا را ۴۰ سنت در هر بشکه از ماه آوریل افزایش داده است.
آرامکو | میز نفت
آرامکو | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، عربستان قیمت محموله‌های نفتی به مشتریان در بازار اصلی آن یعنی آسیا را افزایش داد که حاکی از اطمینان این کشور به بهبود اقتصادی منطقه است.

 این تصمیم پس از آن گرفته شد که ائتلاف اوپک پلاس به رهبری عربستان و روسیه توافق کرد بیش از 2 میلیون بشکه در روز بین ماه‌های مه و جولای به تولید روزانه خود بیفزاید.

 شرکت آرامکوی عربستان بین 20 تا 50 سنت در هر بشکه در ماه می بر قیمت درجات نفتی خود به آسیا می‌افزاید. این شرکت قیمت نفت سبک عرب برای ارسال به آسیا را 40 سنت در هر بشکه از ماه آوریل افزایش داده و 1.80 دلار در هر بشکه بالاتر از شاخص منطقه‌ای به فروش می‌رساند. انتظار می‌رفت آرامکو قیمت این درجه از نفت را 30 سنت در هر بشکه بالا ببرد.


بیشتر قیمت ها برای مشتریان عربستان در شمال غرب اروپا تغییری نخواهد کرد ولی قیمت نفت سبک عرب برای ارسال به این منطقه 20 سنت کاهش یافته و به 2.40 دلار کمتر از شاخص منطقه‌ای می رسد.

 قیمت نفت عربستان برای آسیا چندین ماه است که بالاتر از اروپا و آمریکا اعلام می شود که تا حدی نتیجه ضعف رشد تقاضا در این دو قاره است.

اوپک و متحدانش طی ائتلاف اوپک پلاس در روز پنجشنبه تصمیم گرفتند 350 هزار بشکه در روز در ماه مه به تولید خود اضافه کنند. افزایش تولید آنها در ماه ژوئن همین مقدار خواهد بود و 450 هزار بشکه در روز هم در ماه جولای اضافه خواهد شد.

به علاوه، عربستان، بزرگترین صادر کننده نفت دنیا، کاهش تولید یک میلیون بشکه ای خود را هم که بصورت داوطلبان صورت می‌گرفت، به تدریج متوقف می‌کند. 250 هزار بشکه در روز در ماه مه، 350 هزار در ژوئن و 400 هزار  بشکه در روز در ماه جولای به تولید این کشور اضافه می‌شود.

 عبدالعزیز بن سلمان، وزیر نفت عربستان در اجلاس اوپک پلاس به همتایان خود گفت این ائتلاف هنوز هم باید محتاطانه عمل کند چون بهبود اقتصاد جهان کامل نشده است. این ائتلاف در ماه مه سال گذشته میلادی کاهش تولید بی‌سابقه خود را جهت تقویت قیمت نفت آغاز کرد و هنوز هم بخش‌هایی از این کاهش تولید ادامه دارد.




منبع : تسنیم
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب: 29658
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *