۰

هشدار روسیه به آمریکا

ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه به آمریکا درباره نقض مقررات بین‌المللی و ادامه مانع‌تراشی‌ در مسیر اجرای پروژه خط لوله انتقال گاز «نورد استریم ۲» هشدار داد.
نورد استریم 2 | میز نفت
نورد استریم 2 | میز نفت
به گزارش میز نفت ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در یک نشست خبری ضمن محکوم کردن فشارهای آمریکا به شرکت‌ها و کشورهای اروپایی در زمینه اجرای پروژه خط لوله انتقال گاز «نورد استریم ۲»، مواضع واشنگتن را غیرقانونی خواند.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در نشست خبری روز جمعه (دیروز) در مسکو به ایالات متحده آمریکا درباره توسل به مانع تراشی‌های غیرقانونی در مسیر اجرای پروژه خط لوله نورد استریم ۲ هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری تاس، این مقام روس گفت: «برای آمریکا فکر خوبی خواهد بود که با تبعیت از هنجارهای حقوق بین‌الملل و به تدریج متوقف کردن مانع تراشی‌های غیرقانونی در مسیر اجرای پروژه نورد استریم ۲، از خود یک الگو بر جای بگذارد».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: «اگرچه ایالات متحده عضو کنوانسیون حقوق دریاها نیست اما خود را حامی قوی آزاد بودن دریاها برای همه کشورها مطرح می‌کند».

زاخاروا با طعنه درباره ادعای حمایت آمریکا از آزادی دریانوردی در جهان و عدم عضویت در «کنوانسیون حقوق دریاها» افزود: «این دقیقا مثل خود آنها (آمریکایی‌ها) است، اینطور نیست؟ در حالی که عضو فرایندهای مرتبط بین‌المللی نیستند، آنها از همگان می‌خواهند که مقررات خاص آنها را به کار ببندند».

 

 هشدار تازه مسکو به واشنگتن درباره پروژه نورد استریم ۲ در حالی مطرح شده که دولت جو بایدن همانند دولت سابق دونالد ترامپ در آمریکا، برای توقف این پروژه فشارهای زیادی را به شرکت‌ها و کشورهای اروپایی وارد کرده است.

خط لوله نورد استریم ۲ قرار است بعد از تکمیل، سالانه با ظرفیت ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان برساند.

اواخر سال ۲۰۱۹ ساخت این خط لوله به دلیل توقف کار شرکت سوئیسی «آلسیس»( Allseas) در نتیجه تحریم‌های آمریکا متوقف شده بود اما بعد از یک سال وقفه، ساخت این خط لوله از سرگرفته شد.



منبع : فارس 
شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب: 29697
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *