۰

زمان پیک تقاضا برای نفت جلوتر افتاد

شرکت ریستاد انرژی پیش بینی کرد فراگیر شدن سریع خودروهای برقی در سراسر جهان باعث خواهد شد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۶ دو سال زودتر از پیش بینی قبلی به پیک برسد.
نفت جهانی | میز نفت
نفت جهانی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، شرکت مشاوره انرژی "ریستاد انرژی" در گزارش جدیدی اعلام کرد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۶ به پیک ۱۰۱.۶ میلیون بشکه در روز می رسد که دو سال زودتر از پیش بینی نوامبر "ریستاد انرژی"   از رسیدن پیک تقاضا برای نفت به ۱۰۲.۲ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۸ است.

تحلیلگران "ریستاد انرژی" اظهار کردند: فراگیر شدن برقی سازی در حمل و نقل و سایر بخشهای متکی به نفت، به روند پیک تقاضا برای نفت شتاب می بخشد و مصرف نفت سریعتر و زودتر از آنچه تصور می رفت، رو به کاهش می رود.

پیش از شیوع پاندمی کووید ۱۹ در اوایل سال ۲۰۲۰، "ریستاد انرژی" پیش بینی می کرد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۳۰ به پیک ۱۰۶ میلیون بشکه در روز می رسد.

حمل و نقل جاده ای که ۴۸ درصد از تقاضای جهانی برای نفت را تشکیل می دهد، پیشران اصلی به اوج رسیدن تقاضا برای نفت خواهد شد. انتظار می رود خودروهای برقی ۲۳ درصد از کل فروش جهانی خودروهای سواری تا سال ۲۰۲۵ را تشکیل دهند که شش درصد بالاتر از حال حاضر خواهد بود و سپس تا سال ۲۰۵۰ به ضریب نفوذ ۹۶ درصد برسند.

بانک آمریکایی گلدمن ساکس هم با وجود موضع خوش بینانه ای که نسبت به تقاضای جهانی برای نفت در کوتاه مدت دارد، انتظار دارد تقاضای بخش حمل و نقل برای نفت پس از سال ۲۰۲۵ ضعیف شود و تقاضا برای سوخت حمل و نقل در سال ۲۰۲۶ به پیک برسد.

در تازه ترین تحولات مربوط به تلاش برای ممنوعیت خودروهای بنزینی، فرمانداران ۱۲ ایالت آمریکا شامل کالیفرنیا، نیویورک، ماساچوست و کارولینای شمالی از جو بایدن، رییس جمهور آمریکا درخواست کردند از پایان فروش خودروهای بنزینی تا سال ۲۰۳۵ حمایت کند.

بر اساس گزارش رویترز، این فرمانداران در نامه ای به رییس جمهور آمریکا درخواست کردند بایدن استانداردهایی را تعیین کند که تضمین می کنند همه خودروهای سواری و کامیونهای سبک که پس از سال ۲۰۳۵ فروخته می شوند، آلایندگی صفر دارند. ایالتها و بعضی از قانونگذاران آمریکایی امیدوارند موافقت بایدن با این هدف گذاری، روند گذار به خودروهای برقی از سوی مصرف کنندگان و خودروسازان را شتاب دهد. خودروهای برقی در حال حاضر تنها دو درصد از فروش خودرو در آمریکا را تشکیل می دهند.



منبع : ایسنا 
جمعه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب: 29785
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *