۰

تهدید تقاضای جهانی نفت با افزایش کرونا در هند

افزایش موارد ابتلا به کرونا و در نتیجه تشدید محدودیت‌های حمل و نقل و قرنطینه‌ها در هند، تقاضا برای سوخت را در این کشور پایین آورده است.
نفت هند | میز نفت
نفت هند | میز نفت
 به گزارش میز نفت ، تقاضا برای سوخت در سومین وارد کننده بزرگ نفت در جهان یعنی هند در بحبوحه افزایش موارد روزانه ابتلا به کرونا در این کشور رو به کاهش است. محدودیت‌های اعمال شده در هند روند بهبود جهانی تقاضای نفت را که مورد انتظار بازار و اوپک پلاس است، کند می‌کند.

 هند در روز جمعه برای دومین روز پیاپی بیشترین افزایش موارد روزانه ابتلا به کرونا را در جهان اعلام کرد.

 بزرگترین شهرهای هند در ماه جاری به دنبال شلوغ شدن بیمارستانها دوباره قرنطینه شده‌اند. محدودیت حمل و نقل به کسب و کار کامیون‌های باربری هم که سوخت زیادی مصرف می‌کنند آسیب زده است.

 تقاضای هند برای دیزل، پرمصرف ترین سوخت در این کشور و همچنین بنزین، 20 درصد در ماه جاری میلادی نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.

 تقاضای هند برای تمام سوخت‌های عمده مانند دیزل، بنزین، سوخت هواپیما و ال پی جی در نیمه اول آوریل نسبت به همین دوره در ماه مارس کاهش یافته است. تقاضا برای دیزل 3 درصد در نیمه اول آوریل نسبت به ماه مارس پایین آمده و مصرف بنزین هم 5 درصد کاهش یافته است.

 روند کاهش تقاضا در نیمه دوم آوریل بدتر خواهد شد چون شهرها و ایالت‌های بیشتری در قرنطینه‌ها و محدودیت‌های کرونایی به سر می‌برند.

 پالایشگاه‌های هند میزان پالایش نفت خود را پایین آورده‌اند. اگر قرنطینه‌ها در بمبئی و دهلی نو در ماه آینده هم ادامه داشته باشد، پالایشگاه‌ها مجبورند 10 درصد فعالیت خود را در ماه آینده کاهش دهند.

 فعالیت‌های صنعتی همین حالا هم در برخی ایالت‌ها کاهش یافته و رانندگی در اکثر شهرهای بزرگ که اصلی‌ترین پیش برنده تقاضای نفت در هند است، به شدت پایین آمده است.

 واردات نفت خام هند در حال حاضر نسبت به شرایط معمول تغییری نکرده است ولی اوج دوباره کرونا می‌تواند بر خرید نفت این کشور در هفته‌های آینده تاثیر بگذارد.




منبع : تسنیم
شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب: 29799
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *