۰

اختلاف نظر گازی آمریکا و آلمان

یک مقام ارشد دولت آمریکا اعلام کرد که واشنگتن و برلین در رویکردهای خود در مورد پروژه خط لوله صادرات گاز روسیه به اروپا موسوم به "نورد استریم-۲" اختلاف نظر دارند اما این موضوع بر روابط دو متحد تأثیر نمی گذارد.
نورد استریم-2 | میز نفت
نورد استریم-2 | میز نفت
به گزارش میز نفت ، یک مقام ارشد دولت آمریکا اعلام کرد که واشنگتن و برلین در رویکردهای خود در مورد پروژه خط لوله صادرات گاز روسیه به اروپا موسوم به "نورد استریم-2" اختلاف نظر دارند اما این موضوع بر روابط دو متحد تأثیر نمی گذارد.

در یک مصاحبه مطبوعاتی درباره امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا طی 100 روز نخست ریاست جمهوری جو بایدن، از این مقام ارشد سوال شد که دولت فعلی ایالات متحده هنگامی که با متحدان خود در برخی موارد اختلاف نظر دارد چگونه عمل می کند و پروژه نورد استریم-2 به عنوان مثال ذکر شد.

در پاسخ، این مقام گفت که داشتن اتحاد یا مشارکت نزدیک با یک کشور دیگر به معنای توافق در هر مسئله ای نیست بلکه "در مورد چالش های اساسی که با آن روبرو هستید به طور گسترده و استراتژیک همسو هستید."

این مقام کاخ سفید گفت: ما کاملاً شفاف بوده ایم، به عنوان مثال، به دولت آلمان اعلام کردیم که فکر می کنیم Nord Stream 2 توافق بدی است. آنها دیدگاه متفاوتی دارند و ما گام های محکمی برداشتیم تا تلاش کنیم آنها را وادار به تغییر دیدگاه خود در مورد این خط لوله کنند.

وی افزود: اما اساساً، روابط ما با آلمان و یا با دیگر شرکای اصلی اروپایی و کشورهای آن سوی اقیانوس اطلس، سنگ بنای رویکرد ما نسبت به بقیه جهان از جمله روسیه است.

بر اساس این گزارش، واشنگتن آشکارا با پروژه نورد استریم-2 مخالفت می کند و در تلاش است تا با متوقف کردن این پروژه در درجه اول به منافع مسکو ضربه وارد کند و از اوکراین به عنوان کشوری که برای انتقال گاز طبیعی روسیه به اروپا استفاده می شود پشتیبانی کند.

علاوه بر این، بسیاری از کارشناسان معتقدند که دولت ایالات متحده در تلاش است تا اروپا را متقاعد کند گاز مایع آمریکا را خریداری کند که بسیار گرانتر از گاز طبیعی روسیه است.



منبع : تسنیم
چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب: 29838
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *