۰

​سرمایه‌گذاری مخفیانه جان کری در نفت

شواهد نشان می‌دهد نماینده ویژه بایدن در امور تغییرات آب و هوایی، چند میلیون دلار در شرکت‌های نفتی سرمایه گذاری کرده است.
​سرمایه‌گذاری مخفیانه جان کری در نفت
به گزازش میز نفت، اسناد و مدارک جدید نشان می‌دهد که جان کری ، وزیر امور خارجه سابق آمریکا پیش از آنکه به سمَت نماینده ویژه جو بایدن ، رئیس جمهور این کشور در امور تغییرات آب و هوایی منصوب شود، در شرکتهای نفتی زیادی سرمایه گذاری کرده است.

بر اساس این اسناد و مدارک مالی، کری تا قبل از ماه مارس گذشته، چند میلیون دلار در شرکت‌های نفتی سرمایه گذاری کرده که ممکن است به واسطه شغل جدیدش - و سیاست‌هایی که قرار است او در دولت بایدن پیگیری کند- فعالیت‌های آن‌ها تحت تاثیر قرار گیرند.

گفته می‌شود کری سهام شرکت‌های زیادی از جمله دوک انرژی «Duke Energy»، سیمارکس «Cimarex»، دومینیون انرژی «Dominion Energy»، اکسلون کورپوریشن «Exelon Corporation» و والرو انرژی «Valero Energy» را در قالب سرمایه گذاری خریداری کرده است.

برخی می‌گویند این سرمایه گذاری‌های جان کری مشکوک به نظر می‌رسند مخصوصاً با توجه به سمت جدید او و نفوذی که می‌تواند در شکل گیری و تدوین سیاست‌های دولت بایدن در بخش انرژی داشته باشد.

همچنین گفته می‌شود که وی بین ۴.۲ تا ۱۵ میلیون دلار به این کار اختصاص داده است.

با این حال، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد فرستاده ویژه بایدن موافقت کرده است سهام شرکت‌هایی را که دفتر معاونت حقوقی و مالی این وزارتخانه تشخیص دهد که ممکن است با وظایف و تعهدات او در تناقض باشند، واگذار کند.

 
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب: 29871
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *