۰

هشدار افت تولید گاز در میدان پارس جنوبی

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در حال حاضر 70 درصد گاز تولیدی ایران از میدان پارس جنوبی تامین می‌شود که این میدان بدون شک دچار افت تولید خواهد شد. برای جلوگیری کاهش تولید گاز در کشور باید میدان‌های پیرامونی را توسعه دهیم.
حسین حسین‌زاده | میز نفت
حسین حسین‌زاده | میز نفت
به گزارش میز نفت ، حسین حسین‌زاده عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی امروز در آیین امضای تفاهم‌نامه انجام مطالعات توسعه میدان آزادگان و آغاز عملیات اجرایی طرح نگهداشت تولید گاز میدان‌های هما، وراوی و تابناک گفت: ارزش تفاهمنامه امروز برای تولید گاز از این میدان 281 میلیون یورو است و مدت ساخت آن 36 ماه است. در حال حاضر 70 درصد از گاز تولیدی ایران از میدان پارس جنوبی تامین می‌شود که این میدان بدون شک دچار افت تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: در این راستا برای جلوگیری کاهش تولید گاز در کشور باید میدان‌های پیرامونی را توسعه دهیم که تفاهم‌نامه امروز با این هدف و همچنین فشارافزایی میدان‌های نفتی انجام می‌شود.

حسین‌زاده اظهار داشت: تفاهم‌نامه و پروژه امروز از معدود پروژه‌هایی است که در صنعت گاز و در حوزه ازدیاد برداشت انجام می‌شود. پروژه امروز اشتغال‌زایی خوبی به‌ویژه در استان فارس ایجاد می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: این استان خطوط لوله گاز پرشمار، پالایشگاه و میدان‌های مشترک بسیاری دارد که می‌تواند آن را به هاب انرژی کشور تبدیل کند. استان فارس می‌تواند، طی یک برنامه‌ریزی مدون به عسلویه دوم تبدیل شود. در پروژه‌ای که تفاهم‌نامه آن امروز امضا شد، ۸۰ درصد نیروهای آن بومی هستند.




منبع : فارس 
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۴۶
کد مطلب: 30071
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *