۰

ادعای جدید مقامات آمریکایی

مقامات وزارت دادگستری آمریکا اعلام کردند که نیمی از باج پرداخت شده به هکرها را که به بزرگ‌ترین شبکه توزیع سوخت آمریکا حمله کرده بودند، پس گرفتند.
هکر | میز نفت
هکر | میز نفت
به گزارش میز نفت ، مقامات وزارت دادگستری آمریکا شب گذشته اعلام کردند که معادل 2.3 میلیون بیت کوین را که به عنوان باج چند هفته پیش از سوی شرکت کلونیال به هکرهایی که به بزرگ‌ترین شبکه توزیع سوخت در آمریکا حمله کرده بودند، پرداخت شده بود، پس گرفتند.

در آن زمان شرکت کلونیال که مالک شبکه خط لوله توزیع سوخت کلونیال است، 5 میلیون دلار به بیت کوین به هکرها پرداخت کرده بود تا دست از سر این شبکه که حدود یک هفته از کار افتاده بود، بردارند.

لیزا موناکو، معاون دادستان کل آمریکا در این باره گفت: 63.7 بیت کوین به ارزش کنون 2.3 میلیون دلار از هکرها پس گرفته شده است.

بر اساس اسناد موجود اداره تحقیقات فدرال آمریکا یا همان FBI توانسته رمز کیف پول مجازی‌ای که بخش قابل توجهی از بیت کوین‌های پرداخت شده به عنوان باج در آن قرار داشت را کشف کرده و بیت‌کوین‌ها را از آن خارج کند. هنوز مشخص نیست که FBI چگونه این کلمه عبور را به دست آورده است. یک قاضی هم در سانفرانسیسکو بازگشت بیت کوین‌ها را تایید کرد. 

البته امکان باپس گرفتن بیت کوین بسیار نادر است، اما مقامات آمریکایی تلاش برای رهگیری پول‌های دیجیتال را که به عنوان باج پرداخت می‌شوند را بیشتر کردند. این مسئله حالا به تهدیدی علیه امنیت ملی آمریکا بدل شده است.

در ماه می هکرها با حمله به این شبکه توزیع سوخت باعث شدند تا ایالت‌های شرقی آمریکا و پایتخت این کشور به شدت با کمبود سوخت مواجه شده و 16 هزار پمپ بنزین تعطیل شوند. این خط لوله نیمی از سوخت مورد نیاز مردم آمریکا در شرق این کشور را تامین می‌کند.



منبع : فارس 
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب: 30136
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *