۰

پشتیبانی از روند تولید انرژی در قشم

فاز نخست اسکله نفتی حرا قشم بااعتبار ارزی ۵۳ میلیون یورو با حضور ویدیوکنفرانسی رییس دولت تدبیر و امید در منطقه آزاد قشم به بهره‌برداری رسید.
اسکله نفتی حرا قشم | میز نفت
اسکله نفتی حرا قشم | میز نفت
به گزارش میز نفت ، شرکت ساخت و بهره‌برداری اسکله حرا قشم (هلدینگ سرمایه‌گذاری پاسارگاد) سرمایه‌گذار خصوصی این پروژه بوده که با افتتاح آن، اسکله نفتی حرا قشم، ظرفیت پهلوگیری کشتی ۳۵ هزار تنی را پیداکرده و به تأمین خوراک شرکت‌های فعال در حوزه تولید انرژی می‌پردازد.

این توانمندی، ضمن پشتیبانی از روند رو به رشد تولید، موجب مانع زدایی در تأمین نیاز‌های صنعت نفت، گاز و انرژی منطقه و گردش چرخ‌های صنایع تولیدی شده و نام قشم را در حوزه تولیدات نفتی به یک برند تبدیل می‌کند.

با آغاز بهره‌برداری از این پایگاه شناوری، ورود نفت خام از طریق شناور باهدف ایجاد تسهیلات و تجهیزات در تأمین خوراک و سپس، انتقال محصولاتی نظیر قیر، نفت، سوخت شناور‌ها و سایر فرآورده‌های نفتی که توسط پالایشگاه‌های هم‌جوار تولید شده، صورت خواهد گرفت.

افتتاح این اسکله، ۴۵ نیروی مستقیم و ۱۲۰ نیروی غیرمستقیم را وارد چرخه کار و اشتغال جزیره کرد که در تثبت درآمد‌های پایدار جامعه محلی نقش بسزایی دارد.

اسکله نفتی حرا قشم، یکی از بزرگ‌ترین اسکله‌های نفتی در جنوب کشور با ظرفیت تخلیه و بارگیری ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تُن فرآورده‌های نفتی است که در فاز دوم امکان پهلوگیری کشتی‌های نفتی ۸۰ هزار تنی را نیز مهیا خواهد کرد.

یادآور می‌شود، منطقه آزاد قشم پیش‌ازاین در چهار مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با ۶۳ پروژه به اعتبار ریالی ۶۴ هزار و ۶۷۰ میلیاردی و ارزی ۳۴۰ میلیون یورو و ۲۸۱ میلیون دلاری در دو بخش دولتی و خصوصی حضورداشته است.



منبع: منطقه آزاد قشم
چهارشنبه ۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب: 30273
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *