۰

قیمت نفت کاهش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۸ سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش به ۷۶ دلار و ۴۱ سنت رسید.
قیمت نفت | میز نفت
قیمت نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت ، پس از آنکه آمارها نشان داد واردات نفت چین در نیمه نخست سال کاهش داشته قیمت نفت شاهد کاهش بود اما با توجه به نگرانی ها از کمبود عرضه همزمان با ترمیم اقتصاد جهانی قیمت ها در نزدیکی بالاترین رقم یک هفته اخیر باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 8 سنت معادل 0.1 درصد کاهش به 76 دلار و 41 سنت رسید. دیروز نفت برنت شاهد 1.8 درصد رشد بود. قیمت نفت خام آمریکا هم پس از جهش 1.6 درصدی در جلسه قبل، امروز با 13 سنت معادل 0.2 درصد کاهش به 75 دلار و 12 سنت رسید.

واردات نفت چین در بازه زمانی ژانویه تا ژوئن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش 3 درصدی بود که اولین کاهش اینچنینی از سال 2013 تاکنون است.

گروه اوراسیا در یادداشتی نوشت: «در حالی که افزایش قیمت نفت خام سبب کاهش حاشیه سود پالایشگاه ها شده، واردات افت کرده است.»

در ادامه این یادداشت آمده است: «اگر اوپک به زودی با افزایش عرضه موافقت نکند، قیمت های بالای نفت موجب کاهش تقاضا در بازارهای حساس به قیمت از جمله هند خواهد شد.»

اختلاف نظر بر سر سیاست عرضه در درون گروه اوپک پلاس هفته گذشته منجر به شکست مذاکرات بر سر تعیین سیاست جدید تولید شد.

آژانس بین المللی انرژی با اشاره به کاهش ذخایر نفتی در آمریکا، اروپا و ژاپن در اوایل ماه ژوئن گفته، جهان در سه ماهه سوم سال احتمالا بیشترین افت ذخایر نفتی را طی حداقل یک دهه گذشته تجربه خواهد کرد.

دو منابع اگاه با استناد به آمارهای انستیتوی نفت آمریکا گفتند، ذخایر نفت و بنزین این کشور در هفته گذشته شاهد کاهش بوده است. در صورتی که این آمارها صحیح باشد این هشتمین کاهش هفتگی متوالی ذخایر انرژی این کشور خواهد بود.




منبع : تسنیم
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 30467
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *