۰

ورشکستگی یکی از بزرگترین پالایشگاه های آمریکا

صاحبان پالایشگاه خلیج لایمتری Limetree Bay در جزایر ویرجین ایالات متحده که زمانی بزرگترین پالایشگاه در نیمکره غربی زمین بود، اعلام ورشکستگی کردند.
پالایشگاه آمریکا | میز نفت
پالایشگاه آمریکا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، صاحبان پالایشگاه خلیج لایمتری Limetree Bay در جزایر ویرجین ایالات متحده که زمانی بزرگترین پالایشگاه در نیمکره غربی زمین بود، روز دوشنبه اعلام ورشکستگی کردند.

اعلام ورشکستگی این پالایشگاه پس از آن رخ داد که وام دهندگان از تزریق پول نقد به پروژه تعمیرات این شرکت به دلیل تخلفات زیست محیطی، هزینه های اضافی و مشکلات قانونی، خودداری کردند.

تعمیرات اساسی این پالایشگاه در سنت کرویکس گرانترین اقدام در طی یک دهه اخیر برای افزایش ظرفیت تصفیه در این نیمکره بوده است.

سرمایه گذاران با هدف بهره گیری از موقعیت ناب این پالایشگاه در امتداد مسیرهای حمل و نقل در دریای کارائیب، بیش از 4 میلیارد دلار در این پروژه هزینه کردند.

این طرح پس از چندین بار تأخیر در ساخت و ساز و شیوع همه گیری کرونا و بیماری کووید_19، که باعث کاهش تقاضا برای سوخت در سراسر جهان شد، با شکست مواجه شد.

این پالایشگاه که مجدداً در ماه فوریه راه اندازی شده بود، فقط پس از سه ماه فعالیت مجبور به تعطیلی شد. سازمان های محیط زیستی ایالات متحده پس از چندین آتش سوزی و انتشار گازهای آلاینده دستور تعطیلی آن را دادند.

جف رینکر، مدیر اجرایی پالایشگاه خلیج لایمتری، در بیانیه ای درباره اعلام ورشکستگی گفت: محدودیت های شدید مالی و نظارتی برای ما چاره ای باقی نگذاشته است که پس از بررسی دقیق همه گزینه ها، این مسیر را دنبال کنیم.

آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) در ماه مه، پس از آنکه گازهای منتشر شده توسط این پالایشگاه آب آشامیدنی این منطقه را آلوده کرد و موجب تعطیلی یک مدرسه و شکایت ساکنان از مشکلات تنفسی و انتشار بوی بد شد، دستور تعطیلی موقت این پالایشگاه را صادر کرد.

این شرکت در پرونده های دادگاه اعلام ورشکستی خود گفت که دستور آژانس حفاظت از محیط زیست EPA و تحقیقات بعدی توسط مقامات آمریکایی، سرمایه گذاران را از سرمایه گذاری بیشتر و مورد نیاز برای راه اندازی مجدد پالایشگاه، منصرف کرد.




منبع : تسنیم
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب: 30476
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *