۰

حمله به نفتکش‌ها بر قیمت نفت تاثیری ندارد

کارشناس برجسته موسسه ریستاد انرژی طی اظهاراتی تاکید کرد که حوادث اخیر مربوط به حمله به نفتکش ها در خلیج فارس در آینده نزدیک بر قیمت نفت تأثیر نخواهد گذاشت.
حمله به نفتکش‌ | میز نفت
حمله به نفتکش‌ | میز نفت
به گزارش میز نفت ، بیورنار تونهاگن، کارشناس برجسته موسسه ریستاد انرژی Rystad Energy در مصاحبه با تاس گفت که حوادث اخیر مربوط به حمله به نفتکش ها در خلیج فارس در آینده نزدیک بر قیمت نفت تأثیر نخواهد گذاشت.

وی گفت: افزایش تنش های اخیر در خلیج فارس هنوز باعث یک واکنش معمولی در منحنی (قیمت) آتی نفت نشده است. خطر ایجاد اختلال در جریانات عبوری از تنگه هرمز، به طور معمول قیمت های محلی و به ویژه قیمت لحظه ای را در مقابل قیمت های معوق که پراکندگی زمانی نامیده می شود، افزایش می دهد.

این کارشناس در ادامه افزود: در عوض طی چند روز گذشته عکس این موضوع اتفاق افتاده است و قیمت های مستقیم کاهش یافته و پراکندگی زمانی ضعیف تر شده است.

وی گفت: ما معتقدیم که این پدیده تا حدی ناشی از نگرانی های روزافزون در مورد چشم انداز تقاضای نفت در آسیا می باشد با توجه به اینکه موارد ابتلا به کرونا اخیراً در چین افزایش یافته و محدودیت های کرونایی در 22 استان این کشور اعمال شده است.

تونهاگن افزود: ما معتقدیم که بازار خطر سیر نزولی را برای تقاضای (نفت در) چین پیش بینی می کند. در حالی که بر اساس برآوردهای ما، انتظار می رفت تقاضای نفت از 14.7 میلیون بشکه در روز در ماه ژوئیه به 15.3 میلیون بشکه در روز در ماه دسامبر افزایش یابد.

این کارشناس همچنین گفت: به نظر می رسد خطر ناشی از اختلال ژئوپلیتیک در عرضه نفت خام در خاورمیانه کمتر از نگرانی ها در مورد چشم انداز تقاضای نفت، حداقل در حال حاضر برجسته شده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار بود روز جمعه در مورد حمله شب 30 ژوئیه به کشتی "مرسر استریت" که با پرچم لیبریا حامل مواد شیمیایی در آب های خلیج فارس بود، نشستی برگزار کند. دو خدمه این کشتی در پی این حادثه در 280 کیلومتری سواحل عمان جان باختند.

این در حالی است که وزرای خارجه کشورهای موسوم به گروه 7 و نماینده عالی اتحادیه اروپا روز جمعه طی بیانیه‌ای مشترک بدون ارائه هیچ گونه سند و مدرکی، ایران را به دست داشتن در حادثه کشتی مرسر استریت متهم کردند.

در واکنش به این موضوع، سخنگوی وزارت خارجه ایران با تکذیب این اتهامات، اخبار منتشرشده در مورد بروز حوادث امنیتی پی‌درپی برای کشتی‌ها در منطقه خلیج فارس و دریای عمان را کاملاً مشکوک دانست و نسبت به هر گونه فضاسازی کاذب برای اغراض خاص سیاسی هشدار داد.



منبع : تسنیم
شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب: 30648
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *