۰

روند صعودی قیمت نفت ازسرگرفته شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۰ سنت معادل ۰.۲۹ درصد افزایش به ۶۸ دلار و ۹۵ سنت رسید.
قیمت نفت | میز نفت
قیمت نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت ، پس از آنکه سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز دائمی استفاده از واکسن فایزر را صادر کرد و این امیدواری را ایجاد کرد که با افزایش شمار استفاده کنندگان از واکسن تقاضا برای مصرف سوخت بالاتر برود، قیمت نفت امروز شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 20 سنت معادل 0.29 درصد افزایش به 68 دلار و 95 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم امروز با 14 سنت معادل 0.21 درصد افزایش به 65 دلار و 78 سنت رسید.

قیمت هر دو شاخص نفتی روز دوشنبه و به مدد تضعیف دلار شاهد جهش بیش از 5 درصدی بود. قیمت نفت هفته گذشته بدترین عملکرد هفتگی بیش از 9 ماه گذشته را پشت سر گذاشته بود.

سازمان غذا و داروی آمریکا که دسامبر سال گذشته مجوز استفاده اضطراری از واکسن فایزر را صادر کرده بود، اکنون مجوز کامل استفاده از واکسن ساخت این شرکت برای افراد 16 سال به بالا را صادر کرده است.

مقام های بهداشتی امیدوارند صدور این مجوز شهروندان آمریکایی واکسینه نشده را قانع کند که این واکسن خطری برای سلامتی آنها ندارد و می تواند در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا موثر باشد. این مجوز همچنین می تواند ایالت ها و کارفرمایان خصوصی بیشتری را به اجباری نمودن استفاده از واکسن فایزر تشویق نماید.

ادوارد مویا تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «عدم تمایل به تزریق واکسن اکنون ممکن است کمتر شود، زیرا سازمان غذا و دارو مجوز قطعی استفاده از واکسن را صادر کرده است.»

وی افزود: «با توجه به احتمال اجباری شدن استفاده از واکسن از سوی شرکت ها و نهادهای دولتی، احتمالا در پاییز شاهد افزایش سفرها بین محل کار و خانه خواهیم بود.»

عامل دیگر رشد قیمت نفت، گزارش ها در خصوص کاهش احتمالی ذخایر نفت خام و بنزین این کشور در هفته گذشته بوده، در حالی که حجم ذخایر میعانات افزایش داشته است.



منبع : تسنیم
سه شنبه ۲ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب: 30733
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *