۰

حسین زاده: اوجی با پاکدست است

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس اوجی را بهترین گزینه برای وزارت نفت خواند و گفت که اوجی با پاکدستی و مظلومیتش بهترین رأی را از مجلس می گیرد.
حسین حسین زاده | میز نفت
حسین حسین زاده | میز نفت
به گزارش میز نفت ، حسین حسین زاده در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس به عنوان موافق وزیر پیشنهادی نفت گفت: وزارت نفت یکی از بنگاه های اقتصادی کشور است. وزارت نفت تنها نامش نفت نیست و به نوعی وزارت اقتصاد و اشتغال، حتی فرهنگ هم محسوب می شود پس باید این قرارگاه به شخصی توانمند، متخصص، جهادی و انقلابی سپرده شود.

وی با بیان اینکه ۱۹ سال در شرایط سخت عملیاتی در حوزه نفت کار کردم، گفت: من اوجی را می شناسم. او مدیر من بوده، اوجی کار را از دانشکده نفت شروع کرده و بعد از فارغ التحصیلی کارآموزی کرده، یعنی کار را از کارگری آغاز کرد. به پاکدستی، امین بودن و داشتن روحیه انقلابی اوجی شهادت می دهم و ایمان دارم.

این نماینده مجلس افزود: هرگاه هر فردی از هر مجموعه ای وارد وزارتخانه ای شود موفق خواهد بود. اوجی اصلا از بدنه صنعت نفت بوده و می تواند در این حوزه موفق باشد.

وی با بیان اینکه وزارت نفت به نوعی وزارت فرادولت ها است، گفت: بحث اقتصاد بدون نفت به معنای تعطیل کردن بخش نفت نیست که با استفاده از ظرفیت فروش نفت، گاز، پتروشیمی و فراورده های آن می توان اقدامات موثری در حوزه اقتصادی کرد.

حسین زاده با بیان اینکه وزارت نفت به وزیری استراتژیک محور با فکر توسعه ای نیاز دارد، افزود: وزارت نفت از افرادی پاکدست و متخصص در حوزه های مختلف تشکیل شده که قطعا به اوجی کمک می کنند. وزیر نفت وزیر اول اقتصاد کشور ما است و اوجی می تواند با پاکدستی و مظلومیت اش بهترین رأی را از مجلس بگیرد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به ذخایر نفتی و گازی کشور گفت: چالش اصلی ما تأمین گاز در زمستان است. نقطه قوت اوجی این است که در بخش های مختلف حوزه نفت کار کرده و می تواند این چالش ها را رفع کند.

به گفته حسین زاده، اوجی دومین وزیر نفت بعد از انقلاب است که در حوزه نفت و گاز متخصص بوده و در واقع چالش اصلی ما یعنی نداشتن متخصص در این وزارتخانه به نوعی رفع می شود.

وی در عین حال با تأکید بر اینکه ما از اوجی مطالبه گری خواهیم کرد، گفت: نمایندگان مطمئن باشند که با حضور اوجی موضوع توجه مناطق محروم و کم برخوردار حل خواهد شد.

حسین زاده همچنین گفت: اوجی قراردادهای گازی با عراق، پاکستان و ترکمنستان را منعقد کرد و ایده تهاتر کالا را مطرح کرد و سپس تحریم شد. این ها همه نشان از انقلابی بودن و کارآمدی اوجی است.

این نماینده مجلس در پایان گفت که کلید موفقیت وزارت نفت در پویایی اش است پس کسی که سکان دار وزارت نفت می شود می تواند با تصمیم سازنده نقش بسزایی در توسعه و آبادانی کشور داشته باشد. ویژگی هایی که در اوجی دیده شده و علاوه بر آن کل بدنه صنعت نفت نیز از او حمایت می کنند.



منبع : ایسنا 
چهارشنبه ۳ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب: 30753
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *