۰

پیشنهاد گازی عجیب آلمان‌ها به روسیه

در حالی که روس‌ها می‌گویند به زودی فروش گاز از طریق خط لوله نورداستریم2 به آلمان و کشورهای اروپایی را آغاز می‌کند، آلمان‌ها پیشنهاد عجیبی را در این رابطه مطرح کرده‌اند.
نورداستریم2 | میز نفت
نورداستریم2 | میز نفت
به گزارش میز نفت ، روس‌ها می‌گویند تا پیش از پایان سال جاری صادرات گاز به آلمان و کشورهای اروپایی از طریق خط لوله نورداستریم 2 را آغاز می‌کنند، اما حالا آلمان‌ها می‌گویند روسیه اگر می‌خواهد قوانین جدید گازی اتحادیه اروپا را دور بزند باید این خط لوله را به یک شرکت اروپایی واگذار کند.

اوایل هفته جاری بود که شرکت سوئیسی نورداستریم 2 که زیر مجموعه شرکت گازپروم روسیه به شمار می‌رود و در زمینه ساخت این خط لوله فعال بوده، در دادگاه باخت و نتوانست حق استفاده از این زیرساخت را از آنِ خود کند.

این شرکت تلاش می‌کرد تا با رأی دادگاه خود را از اجرای قوانین جدید گازی اتحادیه اروپا مستثنی کند. بر اساس این قوانین جدید یک شرکت‌ نمی‌تواند به صورت اختصاصی کاربری یک خط لوله را از آن خود کند.

بر اساس رأی دادگاه عالی دوسلدورف که روز چهارشنبه صادر شد، ممکن است شرکت گازپروم روسیه مجبور شود فقط از 50 درصد ظرفیت خط لوله نورداستریم 2 استفاده کند و مابقی ظرفیت آن را به یک شرکت مستقل دهد تا این اقدام با قوانین اتحادیه اروپا همگام شود.

اتحادیه اروپا گفته که یا باید بخشی از ظرفیت این خط لوله توسط یک شرکت جایگزین مورد بهره‌برداری قرار گیرد و یا اینکه بخشی از آن باید به یک شرکت ثالث واگذار شود.

گفته می‌شود که احتمالا اتحادیه اروپا همان گزینه دوم یا فروش بخشی از خط لوله نورداستریم2 را پیش پای روس‌ها قرار دهد.



منبع : فارس 
يکشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۷
کد مطلب: 30781
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *