اوپک می‌تواند به روند افزایش تولبد خود ادامه دهد

9 شهريور 1400 ساعت 12:16

منابع اوپک اعلام کردند قیمت حدود ۷۰ دلار در هر بشکه برای نفت مناسب است و این ائتلاف می‌تواند به روند افزایش ۴۰۰ هزار بشکه ای خود ادامه دهد.


به گزارش میز نفت ، این ائتلاف احتمالاً در اجلاس روز چهارشنبه سیاست تولید را ثابت نگه می‌دارد و به روند افزایش متعادل تولید ادامه می‌دهد.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت و متحدانش از جمله روسیه طی ائتلافی موسوم به اوپک پلاس در اول سپتامبر دیدار می‌کنند تا در مورد افزایش 400 هزار بشکه‌ای تولید برای چند ماه آینده تصمیم‌گیری کنند. 

 جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از اوپک و متحدانش خواسته برای مقابله با افزایش قیمت بنزین که تهدیدی برای بهبود اقتصاد جهان است، تولید نفت را افزایش دهند.

قیمت نفت خام برنت در روز دوشنبه با 16 سنت معادل 0.2 درصد کاهش به بشکه ای 72.54 دلار رسید. قیمت نفت در هفته گذشته 11 درصد به خاطر نگرانی در مورد اختلال در تولید نفت ناشی از طوفان ایدا افزایش داشت.

ولی منابع اوپک اعلام کردند افزایش اخیر قیمت نفت موقتی و نتیجه اختلال در عرضه آن در مکزیک و طوفان سهمگین در گالف کوست آمریکا بوده است.

طبق گفته منابع اوپک، قیمت حدود 70 دلار در هر بشکه برای نفت مناسب است و این ائتلاف می‌تواند به روند افزایش 400 هزار بشکه ای خود ادامه دهد.

وزیر نفت کویت با اشاره به تاثیر همه‌گیری کرونا بر اقتصاد‌های شرق آسیا و چین گفت در اجلاس این هفته اوپک پلاس در مورد ادامه همین روند افزایش تولید یا توقف آن تصمیم‌گیری خواهد شد.



منبع : تسنیم


کد مطلب: 30791

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/30791/اوپک-می-تواند-روند-افزایش-تولبد-خود-ادامه-دهد

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir