سیل و طوفان قیمت نفت را کاهش داد

9 شهريور 1400 ساعت 12:19

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۶ سنت معادل ۰.۶۳ درصد کاهش به ۷۲ دلار و ۹۵ سنت رسید.


به گزارش میز نفت ، به دنبال نگرانی ها در مورد اینکه قطع برق و سیل در لوئیزیانا پس از طوفان آیدا ممکن است تقاضای پالایشگاه ها برای مصرف نفت خام را در شرایطی که تولید کنندگان برای افزایش تولید برنامه ریزی می کنند کاهش دهد، قیمت نفت روز سه شنبه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 46 سنت معادل 0.63 درصد کاهش به 72 دلار و 95 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم امروز با 34 سنت معادل 0.49 درصد کاهش به 68 دلار و 87 سنت رسید.

این احتمال که تداوم قطعی برق پالایشگاه ها سبب محدود شدن تقاضا برای نفت شود، بر قیمت ها تاثیر گذاشته است.

طوفان آیدا موجب محدود شدن تولید نفت در 6 پالایشگاه لوئیزیانا شده که مجموعا روزانه 1.92 میلیون بشکه نفت پالایش می کنند. این رقم حدود 12 درصد کل ظرفیت پالایشگاهی آمریکا را تشکیل می دهد.

تحلیلگران موسسه آر بی سی در یادداشتی نوشتند: «در حالی که شرکت ها در حال ارزیابی میزان خسارات هستند، نمی توان ارزیابی دقیقی از زمان بازگشت فعالیت تولیدکنندگان و پالایشگاه ها به وضعیت عادی داد.»

به گفته مقام های ایالتی، با توجه به آسیب شدید وارده به شبکه برق لوئیزیانا، خاموشی ها ممکن است 3 هفته به طول بیانجامد. این موضوع تلاش ها برای تعمیر و از سرگیری فعالیت پالایشگاه ها را کند خواهد کرد.

در بخش عرضه، حدود 1.72 میلیون بشکه از تولید نفت روزانه آمریکا در خلیج مکزیک کاسته شده است و شرکت های نفتی انتظار دارند ارزیابی کامل خسارات وارده چند روز زمان ببرد.

عامل دیگری که موجب کاهش قیمت نفت شده این احتمال است که اوپک و متحدانش بر سر تداوم برنامه قبلی خود جهت افزودن ماهانه 400 هزار بشکه دیگر به تولید روزانه خود تا ماه دسامبر توافق کنند.



منبع : تسنیم


کد مطلب: 30792

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/30792/سیل-طوفان-قیمت-نفت-کاهش

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir