۰

مشکلات نفتی آمریکا پس از طوفان ایدا

برقرار کردن دوباره جریان نفت در خلیج مکزیک آمریکا به خاطر شدت خسارات و کمبود نیروی کار ، برق و سوخت کار آسانی نیست و برخی پالایشگاه‌ها هنوز هم تعطیل هستند.
طوفان ایدا | میز نفت
طوفان ایدا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، کمبود نیروی کار، برق و سوخت باعث شده روند بهبود تولید نفت دریایی در آمریکا پس از طوفان ایدا با مشکل مواجه شود و 5 روز پس از پایان این طوفان، هنوز هم تولید نفت و گاز در گالف کوست آمریکا متوقف باشد.

بنادر بازگشایی شده‌اند، کارکنان به تاسیسات دریایی بازگشته اند و برخی خطوط لوله کار خود را آغاز کرده اند ولی برقرار کردن دوباره جریان نفت به خاطر شدت خسارات کارآسانی نیست و کمبود برق برخی پالایشگاه‌ها را تعطیل نگه داشته است.

حدود نیمی از سکوهای دریایی که تخلیه شده بودند هنوز هم خالی هستند و اطلاعات دولتی نشان می‌دهند 93 درصد از تولید نفت و 89 درصد از تولید گاز هنوز هم متوقف است. برخی از چاه های نفتی در خلیج مکزیک که حدود یک پنجم تولید آمریکا را در اختیار دارند احتمالاً تا چند هفته دیگر بازگشایی نمی شوند.

کاخ سفید با برداشت 1.8 میلیون بشکه نفت خام از ذخایر استراتژیک تلاش کرده نگرانی در مورد کمبود سوخت را پایین بیاورد.

ایستگاه انتقال دریایی که نفت و گاز را از سه میدان نفتی بزرگ به پالایشگاه ها منتقل می‌کرد همچنان بسته است. تولید 1.7 نفت میلیون بشکه نفت و 1.99 میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی هنوز هم متوقف است.

بندر نفتی لوئیزیانا که پایانه صادرات نفت دریایی آمریکا در نزدیکی محل طوفان است هم هنوز آغاز به کار نکرده است.

شرکت نفت چورون اعلام کرد هیچ کدام از سکوهای دریایی آن آسیب ندیده اند و تا روز جمعه تمام کارگران خود را به شش سکوی دریایی بازگردانده است. ولی شرکت رویال داچ شل، بزرگترین تولید کننده نفت و گاز در خلیج مکزیک آمریکا اعلام کرد تنها 20 درصد از تولید معمول خود را از سر گرفته است.

 حدود 820 هزار خانه و کسب و کار در لوئیزیانا با قطع برق مواجه هستند و حدود دو سوم  پمپ بنزین‌های نیواورلئان تا باتون روج هیچ سوختی ندارند.



منبع : تسنیم
شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب: 30821
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *