350 گزارش لکه نفتی پس از طوفان آیدا

16 شهريور 1400 ساعت 10:50

گارد ساحلی آمریکا اعلام کرد در حال بررسی حدود ۳۵۰ گزارش از لکه های نفتی در خلیج مکزیکوی آمریکا پس از وقوع توفند آیدا است.


به گزارش میز نفت ، بادهای آیدا با سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت به سکوهای تولید نفت و پالایشگاههای نفت و گاز صدمه وارد کردند. حدود ۸۸ درصد از تولید نفت فراساحلی تعطیل مانده و بیش از ۱۰۰ سکوی نفتی پس از وقوع طوفان در ۲۹ اوت، همچنان خالی مانده اند.

گارد ساحلی آمریکا بر فراز ساحل لوییزیانا برای شناسایی لکه های نفتی پروازهایی را انجام می دهد. این سازمان اطلاعات لازم را در اختیار مقامات فدرال، ایالتی و محلی برای پاکسازی محلهای شناسایی شده قرار خواهد داد.

پروازهایی که روز یکشنبه انجام شدند شواهدی از نشت جدید از یک چاه فراساحلی یافتند و گزارش کردند لکه نفتی گزارش شده دیگری که عامل آلوده شدن آب به طول چند مایل بود، دیگر فعال نیست. گزارش سوم از یک لکه نفتی در نزدیکی یک سکوی حفاری هنوز تایید نشده است.

شرکت تولیدکننده نفت فراساحلی تالوس انرژی که غواصان و خدمه پاکسازی را برای رسیدگی به لکه نفتی در مارچان بی استخدام کرده است، اعلام کرد آسیب دیدگی خطوط لوله قدیمی در طوفان عامل این اتفاق بوده است.

سخنگوی گارد ساحلی اعلام کرد منشا نشت نفت مارچان بی هنوز نامعلوم مانده است. تیم گارد ساحلی به بررسی همه منابع احتمالی خواهد پرداخت تا اطمینان حاصل شود هر گونه خطر احتمالی آتی خنثی شده است.

شرکت تالوس اعلام کرد لکه نفتی در ساحل بندر فورچون لوییزیانا از هفته گذشته که برای نخستین بار شناسایی شد، به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. این شرکت مالک خطوط لوله نیست و فعالیتهای تولیدی در این منطقه را چهار سال پیش متوقف کرد.

بر اساس گزارش رویترز، دپارتمان کیفیت محیط زیستی لوییزیانا با گارد ساحلی و سازمان حفظ محیط زیست آمریکا همکاری می کند تا شرکتهای مسئول را ملزم کند هر گونه نشت نفتی را متوقف و پاکسازی کنند.



منبع : ایسنا 


کد مطلب: 30855

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/30855/350-گزارش-لکه-نفتی-طوفان-آیدا

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir