۰

توقف فعالیت بزرگترین خط لوله آمریکا

شرکت مجری بزرگترین خط لوله محصولات نفتی در آمریکا اعلام کرد که این شرکت عملیات خود را به دلیل قطع برق ناشی از طوفان شدید موسوم به «نیکلاس» متوقف کرده است.
خط لوله آمریکا | میز نفت
خط لوله آمریکا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، شرکت مجری خط لوله کلونیال، بزرگترین خط لوله محصولات نفتی در آمریکا، روز سه شنبه اعلام کرد که این شرکت عملیات خود را در خط اصلی شماره 1 از سر گرفته است ولی همچنان عملیات خط اصلی شماره 2 به دلیل قطع برق ناشی از طوفان شدید موسوم به «نیکلاس» متوقف است.

این شرکت گفت: خط لوله کلونیال دریافت محصولات (نفتی) از شرکت‌های حمل و نقلی که در پی قطع برق در منطقه هیوستون فعالیت آن‌ها متوقف شده بود، را آغاز کرده است.

شرکت کلونیال افزود: در نتیجه، ما عملیات خط اصلی شماره 1 را بر اساس موجود بودن حجم (محصولات) از سر گرفته ایم. خط اصلی 02 همچنان متوقف است، اما هنگامی که محصول در دسترس قرار بگیرد، عملیات را از سر خواهیم گرفت.

خط لوله کلونیال یک تامین کننده اصلی محصولات پالایش شده برای سواحل شرقی آمریکا است که 1.5 میلیون بشکه در روز بنزین از هیوستون به گرینزبورو در ایالت کارولینای شمالی، در خط 1 و 885 هزار بشکه در روز از محصولات پالایش شده در خط 2 از گرینزبورو به بندر نیویورک حمل می‌کند.

بر اساس این گزارش، ذخایر بنزین و گازوئیل در ساحل اقیانوس اطلس ایالات متحده که تا حد زیادی در بازار قیمت‌گذاری شده، اکنون بسیار محدود است. با این حال، هر گونه قطع طولانی مدت این خط لوله موجب روند صعودی قیمت محصولات تصفیه شده تحویل در نیویورک خواهد شد.

داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد که ذخایر بنزین ساحل اقیانوس اطلس USAC از اواخر ژوئن 16.6 میلیون بشکه کاهش یافته و به 54.1 میلیون بشکه رسیده است. این ذخایر اکنون 15 درصد کمتر از میانگین 5 سال اخیر هستند.

طوفان خطرناک نیکلاس که در نزدیکی قسمت شرقی شبه جزیره ماتاگوردا در ساعت 1:30 بامداد در تاریخ 14 سپتامبر از دریا به خشکی رسید، اکنون به یک طوفان گرمسیری تنزل یافته است.

مرکز ملی طوفان‌های آمریکا اعلام کرد: شرایط طوفان گرمسیری در منطقه هشداردهنده در سواحل بالای تگزاس بعد از ظهر کاهش می‌یابد زیرا نیکلاس به سمت شمال شرقی حرکت می‌کند.

گزارش‌ها حاکی است که برق تقریباً 524 هزار مشترک در ایالت تگزاس ظهر روز سه شنبه به دلیل طوفان نیکلاس قطع شده بود.



منبع : تسنیم 
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب: 30938
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *