۰

بحران انرژی و یک زمستان سرد در اروپا

اروپا از کمبود گاز و زغال‌سنگ رنج می‌برد و اگر باد کافی در این منطقه نوزد، بدترین سناریو برای آن اتفاق می‌افتد یعنی یک زمستان سرد و خاموشی‌های گسترده و تعطیلی کسب‌وکارها و کارخانه‌ها.
اروپا | میز نفت
اروپا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، بحران انرژی که طی سالها در اروپا به وجود آمده، این قاره را در معرض یک زمستان سخت قرار داده است.

کشورهای اروپایی از انگلیس گرفته تا آلمان با افزایش قیمت گاز و برق، باید امید به دمای متعادل هوا داشته باشند تا بتوانند زمستان را پشت‌سر بگذارند. اروپا از کمبود گاز و زغال‌سنگ رنج می‌برد و اگر باد کافی در این منطقه نوزد، بدترین سناریو برای آن اتفاق می‌افتد یعنی خاموشی‌های گسترده و تعطیلی کسب‌وکارها و کارخانه‌ها.

افزایش بی‌سابقه قیمت انرژی در اروپا سالهاست ادامه دارد و این قاره بیش از پیش وابسته به منابع نامطمئن انرژی مثل باد و خورشید شده است، آن هم در شرایطی که سرمایه‌گذاری در سوخت‌های فسیلی کاهش یافته است.

سیاست‌های محیط زیستی همچنین برخی کشورها را مجبور کرده است کارخانه‌های زغال‌سنگ و نیروگاه‌های هسته‌ای خود را تعطیل کنند و تعداد نیروگاه‌های برقی را که می‌توانستند در زمان کمبود، به تأمین انرژی کمک کنند، کاهش دهند.

بهبود اقتصادهای دنیا از بحران کرونا تقاضای انرژی در سراسر جهان از آمریکا گرفته تا اروپا و آسیا را بالا برده است و حالا نگرانی در مورد تأمین انرژی و تورم افزایش یافته است. قیمت انرژی در اروپا آن‌قدر بالا رفته است که دو تولیدکننده کود شیمیایی اعلام کرده‌اند کارخانه‌های خود را تعطیل می‌کنند یا تولید خود را در منطقه کاهش می‌دهند.

علاوه بر صنایع، خانواده‌ها با افزایش قیمت انرژی و بالا رفتن تورم در نتیجه آن مواجه هستند.

قیمت گاز در اروپا طی سال جاری میلادی سه برابر شده است که یکی از دلایل آن کاهش عرضه گاز روسیه به این قاره است.

کاهش سرعت باد در اروپا باعث افزایش استفاده از زغال‌سنگ برای تولید برق و خالی شدن ذخایر کثیف‌ترین سوخت فسیلی دنیا شده است.

اروپا حالا به یک زمستان متعادل نیاز دارد و پیش‌بینی‌ها هم نشان می‌دهند دمای هوا احتمالاً از حد طبیعی پایین‌تر نمی‌رود ولی پیش‌بینی‌ها همیشه قابل تغییر هستند.



منبع : تسنیم
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 30968
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *