۰

انفجار تقاضای نفت در سال 2035

اوپک پیش‌بینی می‌کند تقاضای جهانی برای نفت در ۲۰۳۵ به اوج خود برسد و بعد تا ۲۰۴۵ ثابت بماند.
اوپک | میز نفت
اوپک | میز نفت
به گزارش میز نفت ، اوپک در گزارش خود از دورنمای نفت جهان در 2021 اعلام کرد انتظار می‌رود تقاضای جهانی برای نفت تا اواسط دهه 2030 افزایش یابد و به 108 میلیون بشکه در روز برسد و پس از آن تا 2045 ثابت بماند.

این زمان‌بندی چند سال نسبت به آنچه در گزارش قبلی این گروه اعلام شده بود جلوتر آمده است. اوپک قبلاً اواخر دهه 2030 را زمان اوج تقاضای نفت اعلام کرده بود. این اولین بار است که اوپک پس از همه‌گیری کرونا یک زمان مشخص را برای اوج تقاضای نفت اعلام می‌کند.

اوپک در دورنمای سال جاری میلادی پیش‌بینی کرده تقاضای نفت در کوتاه مدت و میان مدت به شدت افزایش یابد و در بلندمدت ثابت بماند. این گروه تخمین میزند تقاضا برای انرژی‌های تجدید پذیر غیر از برق آبی و همچنین گاز طبیعی بیشترین افزایش را بین سال‌های 2035 و 2045 داشته باشد یعنی زمانی که انتظار می‌رود تقاضا برای نفت ثابت باشد. انرژی‌های تجدیدپذیر و گاز طبیعی نقش قابل توجهی در ترکیب انرژی در آینده خواهند داشت.

 محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک گفت نفت علیرغم ثابت شدن تقاضا برای آن پس از سال 2035، هنوز هم تا 2045 منبع شماره یک انرژی خواهد بود.

اوپک پیش‌بینی می‌کند تقاضای نفت در سال آینده میلادی به سطح قبل از بحران کرونا بازگردد و در 2026 تا 104 میلیون بشکه در روز بالا برود.

اوپک اعلام کرد صنعت نفت به سرمایه‌گذاری‌های بزرگی طی 25 سال آینده نیاز دارد تا بتواند تقاضا برای نفت را تامین کند. این صنعت به 11.8 تریلیون دلار سرمایه‌گذاری بلندمدت در بخش‌ای تولید، اکتشاف و پتروشیمی تا 2045 نیاز خواهد داشت.



منبع : تسنیم 
چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب: 31083
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *