۰

نگاهی به هیات‌مدیره غیرفوتبالی نفت‌تهران

افرادی در هیات مدیره باشگاه نفت تهران عضویت دارند که کمترین قرابت و آشنایی با فوتبال ندارند و با توجه به سابقه ای که دارند، به نظر می رسد هدفشان بیشتر زمین زدن این تیم باشند.
نگاهی به هیات‌مدیره غیرفوتبالی نفت‌تهران
به گزارش «ميزنفت» به نقل از گفتار نیوز، هفته گذشته بود که اعضای جدید هیات مدیره باشگاه نفت تهران معرفی شدند. در این هیات مدیره کسانی حضور دارند که کمترین قرابت و آشنایی با فوتبال ندارند و با توجه به سابقه ای که دارند، به نظر می رسد هدفشان بیشتر زمین زدن این تیم باشند.


باشگاه نفت طی دو، سه سال اخیر سختی های زیادی را به خود دیده است. بدون شک بزرگترین این سختی ها مساله انتقال باشگاه به شهر اراک بود که با تلاش برخی افراد ناتمام ماند.


همه این اتفاقات در دولت قبلی بود و به نظر می رسید شرایط در این باشگاه پس از به روی کار آمدن دولت جدید به ثبات بیشتری می رسد.


هفته پیش، بالاخره پس از ۱۵، ۱۶ ماهی که از انتخابات دولت جدید می گذشت، هیات مدیره نفت تغییر کرد، با این حال باز هم شاهد حضور افرادی هستیم که کوچک ترین شناختی از ورزش و به خصوص فوتبال ندارند و فقط به دنبال پست و مقام هستند.


در واقع هر چقدر که در شورای عالی ورزش وزارت نفت شاهد حضور افراد خبره ای همچون شهنازی، محشون، فائقی، ذوالفقارنسب و هاشمی طبا هستیم، در طرف مقابل این وزن در هیات مدیره باشگاه نفت تهران بسیار پایین است.


رئیس هیات امنا شخصی به نام عماد حسینی است که معاونت وزیر نفت را بر عهده داشته و به واقع مثبت ترین چهره حاضر در این جمع است.

نفر بعد آقای سلحشور است که معاون وزیر در منابع انسانی بوده و البته شناخت زیادی از فوتبال ندارد. او به رغم این عدم شناخت، از وجهه قابل قبولی برخوردار است.

نفر سوم چهره ای به نام زارعی هنزکی است؛ کسی که در سال های گذشته به عنوان محافظ در نهاد ریاست جمهوری فعالیت می کرد و حالا به مقام عضویت در هیات مدیره یک باشگاه ورزشی ارتفا رتبه داشته است.


منصوری نژاد عضو دیگری است که در هیات مدیره مشغول به کار است. او پیش از این رئیس دفتر مدیرعامل شرکت ملی نفت بوده و از این جایگاه به جایگاه فعلی دست یافته است.


نفر پنجم تاجیک نام دارد که تاکنون در هیات مدیره هیچ باشگاه یا ارگان دیگری نبوده و پیش از این به عنوان کارمند امور ورزش در شرکت ملی نفت فعالیت می کرد. او از اطلاعاتی که بدست آمده، هیچ علاقه ای به فوتبال ندارد.


قنبرزاده مدیرعامل کنونی باشگاه که در پست خود ابقا شد، چهره دیگر حاضر در هیات مدیره است. قنبرزاده همان کسی است که در سال های قبل تلاش زیادی برای انتقال تیم به اراک کرد، اما حالا که دولت نیز عوض شده، او نیز به نظر تغییر رویکرد داده و سعی کرده خود را با محیط جدید وفق بدهد. او از کارآیی بالایی ! نیز برخوردار است، چرا که می تواند با دو دولت با سیستم های کاری و تفکرات مختلف به راحتی کنار بیاید!. نکته قابل توجه در خصوص قنبرزاده این است که او بدون آنکه رای گیری در هیات مدیره صورت بگیرد، در سمتش ابقا شده است.


همچنین باید به آقای وسدی نیز اشاره کرد، او که عضو علی البدل هیات مدیره است، هیچ رزومه ای ندارد.


در اینجا باید به یک نکته بسیار مهم اشاره کرد. زارعی هنزکی و تاجیک که در هیات مدیره باشگاه نفت حضور دارند، همان کسانی بودند که سعی در انتقال تیم به اراک داشتند. آنها حتی در ابتدای فصل جاری پروژه انتقال نفت تهران به آبادان را نیز کلید زدند که البته به هدف خود نرسیدند.


در چنین شرایطی که این افراد در هیات مدیره نفت حضور دارند، معلوم نیست که چه کسی به مدیرعامل شرکت ملی نفت یعنی رکن الدین این خط را داده که این افراد را انتخاب کند. جوادی خیلی در فضای ورزشی حضور ندارد و بیشتر درگیر مسائل صعنتی است. در این شرایط کسانی که به او خط داده اند، اهداف دیگری را دنبال می کنند که این هدف ضربه زدن به باشگاه نفت می باشد.


نکته حائز اهمیت در این میان تفاوت نگاه وزیر نفت و مدیر شرکت ملی نفت است. وزیر از یک طرف چهره های باسابقه نخبه را برای شورای عالی ورزش وزارتخانه اش انتخاب می کند، اما مدیر شرکت نفت در هیات مدیره باشگاه نفت از چهره های بی نام و نشان و بد سابقه بهره می برد.


باشگاه نفت سال سختی را در پیش رو دارد. به جرات می توان گفت به جز عماد حسینی و سلحشور، سایر اعضا به دنبال نابودی تیم با تصمیم گیری هایشان هستند. یکی از نشانه های این مساله، پرداخت فقط ۱۰ درصد از مبلغ قرارداد بازیکنان تا پایان هفته یازدهم است.
يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب: 3291
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *