۰

جزئیات سقوط هواپیمای دومارژی

بازهم سانحه هوایی و بار دیگر مرگ یکی از چهره های نفتی دنیا؛ کریستف دومارژی رییس اجرایی شرکت نفتی توتال فرانسه به دلیل برخورد هواپیمای حامل وی با یک ماشین برف‌روبی هنگام برخاستن به هوا در فرودگاه بین المللی ونوکوو مسکو کشته شد.
جزئیات سقوط هواپیمای دومارژی
به گزارش «ميزنفت»، مسئولان فرودگاه ونوکوو اعلام کردند: این سانحه اواخر نیمه شب سه‌شنبه به وقت مسکو اتفاق افتاد. هواپیمای فالکون داسو که حامل دومارژی بود قصد عزیمت به پاریس را داشت.

شرکت توتال در بیانیه‌ای اعلام کرد که با نهایت تاسف و ناراحتی مرگ دومارژی را در پرواز فرودگاه ونوکو در مسکو که به دلیل برخورد با یک ماشین برف‌روبی رخ داد تایید می‌کند.

توتال که دومین شرکت بزرگ فرانسه با سرمایه ۱۰۲ میلیارد یورو است افزود: هر سه سرنشین این هواپیما جان خود را از دست داده‌اند. هنوز هیچ جزئیاتی اخباری درباره علت این سانحه منتشر نشده است.

فرودگاه ونوکوو با بیان اینکه میدان دید خلبان هواپیما در زمان سانحه ۳۵۰ متر بوده است افزود: تحقیقات در این زمینه آغاز شده است.

دومارژی ۶۳ ساله یکی از شرکت‌کنندگان در نشست دولت روسیه در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه گورکی نزدیک مسکو بود. وی به دلیل صراحت بیان و سبیل پرپشت متمایز خود یکی از معروف‌ترین شخصیت‌ها در بین روسای اجرایی شرکتهای بزرگ نفتی بود.

گوردون کوآن رییس تحقیقات نفت و گاز منطقه آسیا پاسیفیک گفت: مرگ دومارژی یک ضایعه بزرگ برای صنعت نفت و گاز جهان است.
سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب: 3413
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *