۰

اتفاقی بی نظیر در صنعت پالایش

مدیرعامل شرکت مهندسی ساختمان نفت ایران با اشاره به این‌که بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی عملیاتی شدن فاینانس چین را پیگیری می‌کنند، گفت: در صورت تامین منابع مالی به دلیل بیمه بودن فاینانس، توقفی در اجرای طرح توسعه این پالایشگاه صورت نخواهد گرفت.
به گزارش «ميزنفت»، میرعلی اصغر ساجدی در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه پالایشگاه آبادان قدیمی‌ترین پالایشگاه کشور است گفت: این پالایشگاه از بخش‌های مختلف تشکیل شده و نزدیک ۴۳۰ هزار بشکه نفت خام را تصفیه می کند که ماحصل آن ۳۸ درصد نفت کوره است در حالیکه امروزه در دنیا تولید این نوع محصول صحیح نیست و بایستی به فرآورده با ارزش و با استاندار تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه واحدهای قدیمی این پالایشگاه باید برچیده شود شود اظهار داشت: هم اکنون واحدهای قدیمی این پالایشگاه بصورت غیراستاندارد فعالیت می کند که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است طرح تثبیت ۲۱۰ هزار بشکه‌ای اجرا شود.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران گفت: برای اجرای طرح تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان، بنا بود منابع مالی از طریق فاینانس توسط چینی‌ها و شرکت طراحی و ساختمان نفت تامین شود که متاسفانه هنوز قرارداد تنفیذ نشده است.

ساجدی با اشاره به این‌که بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی عملیاتی شدن فاینانس چین را پیگیری می‌کنند، افزود: اگر منابع مالی تخصیص یابد به دلیل بیمه بودن فاینانس توقفی در اجرای طرح توسعه این پالایشگاه صورت نخواهد گرفت.

وی یادآور شد: ۸۵ درصد منابع به صورت فاینانس و مابقی توسط دولت تامین خواهد شد.

گفتنی است، این نخستین طرح در کشور است که بخش مالی بیمه شده است و در صورت تامین اعتبار ظرف ۴ سال آینده پالایشگاهی جدید با استانداردها به روز دنیا خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: البته منتظر منابع مالی طرح نشدیم و اقدامات اولیه طرح را آغاز کرده ایم به گونه ای که مهندسی زودهنگام انجام شده تا به محض رفع مشکل مالی آمادگی خرید تجهیزات را داشته باشیم.

وی با بیان این که در آخرین مذاکره با طرف چینی به نتایج خوبی دست یافته‌ایم، اظهار داشت: شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت، مهندسی زودهنگام خود را برای اجرای این طرح ملی آغاز و در قراردادی با شرکت‌های داخلی به مهندسی تفصیلی آن اقدام کرده‌ایم.

ساجدی تاکید کرد: به محض برطرف شدن مشکل تامین مالی از خط اعتباری چین ما کاملا آمادگی داریم تا پروژه را اجرایی کنیم.
سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب: 3689
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *