۰

کاهش 390 هزار بشکه‌ای تولید نفت اوپک و ثبات تولید ایران

اوپک از کاهش ۳۹۰ هزار بشکه ای تولید روزانه نفت این سازمان در نوامبر ۲۰۱۴ خبر داد و اعلام کرد تولید نفت ایران در این ماه بدون تغییر در سطح ۲.۷۵ میلیون بشکه در روز باقی مانده است.
کاهش 390 هزار بشکه‌ای تولید نفت اوپک و ثبات تولید ایران
به پزارش «ميزنفت» به نقل از تسنیم، سازمان کشورهای صادرکننده نفت در جدیدترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد تولید ۱۲ عضو اوپک در ماه نوامبر ۲۰۱۴ با ۳۹۰ هزار بشکه در روز کاهش مواجه شد و از ۳۰.۴۴۳ میلیون بشکه در روز در ماه اکتبر ۲۰۱۴ به ۳۰.۰۵۳ میلیون بشکه در روز در ماه نوامبر ۲۰۱۴ رسید.

بر این اساس اعضای اوپک در ماه نوامبر ۵۳ هزار بشکه در روز بیشتر از سقف رسمی این سازمان نفت تولید کرده اند.

۷ عضو اوپک در این ماه با کاهش تولید و ۳کشور نیز با افزایش تولید مواجه شده‌اند. ایران و ونزوئلا نیز تولید نفت خود را در این ماه تغییر نداده اند.

بر اساس این گزارش که بر پایه آمار منابع ثانویه تهیه شده است تولید نفت ایران در نوامبر ۲۰۱۴ بدون تغییر نسبت به ماه قبل از آن در سطح ۲.۷۵ میلیون بشکه در روز باقی مانده است.

در ماه نوامبر عربستان با بیشترین میزان کاهش تولید و عراق با بیشترین حجم افزایش تولید مواجه شده اند.تولید نفت عربستان با ۶۰ هزار بشکه در روز کاهش به ۹.۵۹ میلیون بشکه در روز و تولید عراق با ۵۰.۸ هزار بشکه در روز افزایش به ۳.۳۵۹ میلیون بشکه در روز رسید.

تولید نفت الجزایر نیز در این ماه ۳.۳ هزار بشکه در روز، آنگولا ۴۱.۸ هزار بشکه در روز، کویت ۵۹.۴ هزار بشکه در روز، لیبی ۲۴۸ هزار بشکه در روز، قطر ۲۲.۷ هزار بشکه در روز، و امارات ۱۶.۶ هزار بشکه در روز کاهش داشته است.

علاوه بر عراق تولید نفت اکوادور نیز ۱.۸ هزار بشکه در روز و تولید نفت نیجریه ۹.۸ هزار بشکه در روز افزایش داشته است.
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب: 4250
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *