۰

با یارانه نقدی می‌توانستیم 25 پالایشگاه 150 هزار بشکه‌ای بسازیم

‌نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی معتقد است: با یارانه نقدی که در این سال‌ها به همه مردم پرداخت شد می‌توانسیتم 25 پالایشگاه 150 هزار بشکه‌ای در کشور احداث کنیم.
با یارانه نقدی می‌توانستیم 25 پالایشگاه 150 هزار بشکه‌ای بسازیم
به گزارش «ميزنفت» به نقل از ایسنا، عبدالرضا مصری با اشاره به گذشت حدود چهار سال از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، عنوان کرد: اگر به چهار سال گذشته بازگردیم قطعا شیوه‌ای که برای اجرای این طرح به کار برده شد، شیوه درستی نبود.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح این بود که یارانه عادلانه به دست همه مردم برسد، زیرا پیش از اجرای این طرح آنهایی که مصرف بیشتری داشتند، ماشین‌های گران قیمت داشتند، بیشتر مسافرت می‌رفتند، خانه‌های چند صد متری داشتند و بیشتر انرژی مصرف می‌کردند یارانه بیشتری دریافت می‌کردند و به نوعی بیشتر حمایت می‌شدند.

این نمانیده مجلس با بیان اینکه آنچه که اجرا شد با آنچه در قانون هدفمندی یارانه‌ها آمده بود تفاوت داشت، تصریح کرد: قرار بود پرداخت یارانه‌ها هدفمند شود، اما آنچه که در حقیقت رخ داد نقدی شدن یارانه‌ها بود.

مصری یادآوری کرد: تنها کاری که انجام شد این بود که یارانه‌ها به همه مردم نقدی پرداخت شد تا هر کس هرطور که مایل است آن را خرج کند.

وی با انتقاد از اینکه از هدفمندی یارانه‌ها فقط پرداخت نقدی به مردم محقق شد، ادامه داد: بر اساس قانون قرار بود بخشی از درآمد هدفمندی به بخش تولید تزریق شود که این کار انجام نشد.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در خصوص اجرای فاز دوم این قانون نیز تصریح کرد: متاسفانه دولت با اینکه قرار بود دیگر به پردرآمدها یارانه نقدی نپزدازد، برای اجرای فاز دوم اعلام عمومی کرد و در کشور ما وقتی که چیزی اعلام عمومی شود نتیجه عکس می‌دهد.

وی پرداخت نقدی یارانه به همه مردم را اشتباه خواند و تصریح کرد: با یارانه نقدی که به مردم پرداخت شد می‌توانستیم کل افراد کشور را بیمه تامین اجتماعی کنیم.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: بیمه شدن همه مردم باعث می‌شد نگرانی کارفرمایان از بیمه کارگران از بین برود و بخش قابل توجهی از مشکل بیکاری حل شود، زیرا هم اکنون سه یا چهار میلیون واحد صنفی در کشور نیازمند کارگر هستند و برای بکارگیری نیروی کار نگران بحث بیمه‌اند.

مصری افزود: حتی پیشنهاد دادیم از محل هدفمندی یارانه‌ها ۲۰ درصد سهم بیمه کارفرمایان را پرداخت کنیم که این کار ۲۰ درصد کمک به بخش تولید کشور بود و می توانست از ۴.۵ میلیون فارغ التحصیل بیکار در کشور بکاهد.

وی خاطرنشان کرد: می‌شد با پول یارانه‌ها جوایز صادراتی را تقویت کرد که به رونق تولید و صادرات در کشور کمک کند.

به گفته این نماینده مجلس با پول یارانه نقدی که به مردم پرداخت شد می‌توانستیم ۲۵ پالایشگاه ۱۵۰ هزار بشکه‌ای در کشور احداث کنیم که هم مانع از خروج نفت خام از کشور می‌‎شد و هم عدد نجومی از بیکاران ما سر کار می‌رفتند و هم تعداد زیادی صنایع پایین دستی ایجاد می‌شد.
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 4259
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *