۰

سودی که هند از کاهش قیمت نفت برد

فعالان اقتصادی در هند می گویند کاهش قیمت نفت به اقتصاد این کشور کمک شایانی خواهد کرد.
سودی که هند از کاهش قیمت نفت برد
به گزارش «عصز نفت» به نقل از سی ان ان، مالیکا کاپور خبرنگار این شبکه گفت حمل نقل یکی از بخش های کلیدی اقتصاد هند به شمار می رود و بهای سوخت تاثیر مستقیمی بر این بخش از اقتصاد هند دارد و کاهش بهای نفت نیز به نوبه خود تاثیری مستقیم بر بهای سوخت خواهد داشت.

با این حال رییس یک شرکت حمل و نقل در هند که بیش از چهارصد کامیون دارد می گوید بهای گازوییل در هند حدود هر لیتر کمتر از یک دلار است. این درحالی است که بهای نفت به زیر هفتاد دلار رسیده است اما بهای سوخت با ماه ژوئن که هر بشکه نفت حدود یکصد دلار بود هیچ تغییری نکرده است. علت این مسئله این است که بهای جهانی نفت تاثیر مستقیمی بر کاهش و افزایش بهای سوخت در هند ندارد زیرا دولت هند برای سوخت یارانه های زیادی اختصاص می دهد.

دولت هند می گوید سال گذشته حدود ۲۳ میلیارد دلار به یارانه سوخت پرداخت کرده است که موجب افزایش هر چه بیشتر کسری بودجه این کشور شده است.

شوبادا رائو تحلیلگر اقتصادی می گوید اختصاص یارانه ها بار سنگینی بر دوش دولت است و این مبلغ گاهی از دو و نیم درصد تولید ناخالص داخلی هند نیز فراتر می رود و موجب کاهش شدید منابع دولتی و ملی هند می شود.

خبرنگار سی ن ان گفت با این حال کاهش بهای جهانی نفت موجب فرصتی کم سابقه برای دولت هند شده است چرا که با کاهش بهای نفت میلیارد ها دلار در سال برای دولت هند صرفه جویی خواهد شد و دیگر امتیازی که برای این کشور خواهد داشت کاهش شدید قیمت ها خواهد بود.
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 4264
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *