۰

وزیرنفت‌عربستان: چرا تولیدمان را کاهش دهیم؟

خبرگزاری رویترز اعلام کرد: وزیر نفت عربستان سعودی بار دیگر تاکید کرد که کشورش برای حمایت از قیمت نفت اقدام به کاهش تولید خود نمی کند و مداخله ای در بازار انجام نمی دهد.
وزیرنفت‌عربستان: چرا تولیدمان را کاهش دهیم؟
به گزارش «ميزنفت»، علی النعیمی با رد نظر برخی کارشناسان و فعالان بازار مبنی بر لزوم کاهش تولید نفت عربستان برای حمایت از قیمت ها گفت که این کشور در ماه گذشته تولید خود را ثابت نگه داشته است و آن را کاهش نمی دهد.

وی که در حاشیه اجلاس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در پرو سخن می گفت، افزود: بازار را باید رها کرد تا بدون مداخله پادشاهی عربستان خود را متعادل کند.

وی همچنین در پاسخ به سوال یک خبرنگار که پرسیده بود آیا فکر می کند که نیاز به کاهش تولید نفت تا قبل از نشست بعدی اوپک در ژوئن ٢٠١٥، پیش می آید، گفت: چرا باید تولید را کاهش دهیم؟ چرا؟

وزیر نفت عربستان افزود: ما در ماه نوامبر روزانه بین ٩,٦ تا ٩.٧ میلیون بشکه نفت خام تولید کردیم که مشابه ارقام برآورد شده در ماه اکتبر است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، النعیمی همچنین با تاکید بر آنکه عربستان تولید خود را در شرایط فعلی افزایش نمی دهد، گفت: این میزان تولید نفت تغییر نخواهد کرد مگر آنکه مشتریان دیگری بیایند و بگویند که نفت بیشتری می خواهند.

اظهارات النعیمی در حالی بیان شد که قیمت نفت روز گذشته به پایین ترین میزان خود از سال ٢٠٠٩ تاکنون سقوط کرد.

همچنین داده های منتشر شده از سوی دولت آمریکا نیز حاکی از افزایش شدید ذخایر نفتی این کشور است.

در همین حال، اوپک در آخرین گزارش ماهانه خود، برآوردش از تقاضای جهانی برای نفت این سازمان در سال ٢٠١٥ را ٢٨٠ هزار بشکه در روز کاهش داد.
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب: 4282
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *