۰

واکنش ونزوئلا به اظهارات وزیر نفت عربستان

وزیر خارجه ونزوئلا در پاسخ به اظهارات وزیر نفت عربستان مبنی بر دخالت نکردن در بازار نفت، تاکید کرد که وظیفه اوپک مداخله و حمایت از ثبات قیمتی بازار است.
به گزارش «ميزنفت» به نقل از رویترز،  رافائل رامیرز همچون علی النعیمی وزیر نفت عربستان سعودی در کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در پرو شرکت کرده بود، تاکید کرد که اوپک وظیفه دارد تا برای ایجاد ثبات در بازار نفت اقدام کند.

این در حالی است که النعیمی در گفتگو با خبرنگاران عنوان کرده بود که با وجود کاهش شدید قیمت ها، عربستان اقدام به کاهش تولید خود نکرده است و نیازی به دخالت در بازار نمی بیند.

در همین حال، رامیرز در گفتگو با رویترز و در پاسخ به اظهارنظر النعیمی گفت: اوپک باید اقدام کند زیرا این وظیفه سازمان است و ما خواهان ثبات و قابل پیش بینی بودن بازار هستیم.

رامیرز همچنین در خصوص احتمال برگزاری نشست اضطراری اوپک گفت: ونزوئلا در حال ارزیابی حمایت از برگزاری چنین نشستی است اما این به نیجریه و رئیس فعلی اوپک، برمی گردد که اعضا را برای برگزاری چنین نشستی با هدف پاسخگویی به سقوط قیمت ها، فرابخواند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی همچنین تاکید کرد که کاهش قیمت ها نه تنها برای ونزوئلا، بلکه برای تمام اعضای اوپک نگران کننده است.
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 4283
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *