۰

واردات گازوییل به رغم اعلام خودکفایی

در حالی که تابستان گذشته اعلام شده بود که ایران به صادر کننده گازوییل تبدیل شده، طی ماه‌های اخیر واردات گازوییل صورت گرفته که در این زمینه معاون امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده که واردات گازوییل (نفت‌گاز) تدوام نخواهد داشت.
واردات گازوییل به رغم اعلام خودکفایی
به گزارش «ميزنفت» به نقل از ایسنا، در فصل تابستان بود که مقامات شرکت ملی پالایش و پخش فراورده ‌های نفتی اعلام کردند که به دلیل افزایش گازرسانی و مدیریت عرضه سوخت مایع به واحدهای نیروگاهی، نیاز کشور به واردات خارجی گازوئیل به طور کامل برطرف شده و گازوییل مازاد تولید شده در پالایشگاه های نفت به کشورهای مختلف صادر می‌شود، اما طی دوماه اخیر شاهد واردات گازوییل به کشور بوده ایم که در توضیح این امر سید محسن قمصری، مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت اعلام کرده که واردات گازوییل با توجه به شرایط فصلی صورت گرفته است و به طور یقین تداوم نخواهد داشت.

وی در این باره که چند محموله طی دوماه گذشته وارد کشور شده است؟ تصریح کرد: تعداد محموله های گازوییل که طی دوماه گذشته وارد کشور شده بسیار کم بوده و این میزان نیز طبق نیاز کشور و براساس شرایط فصلی وارد کشور شده است.

جزییات صادرات فراورده‌های نفتی

قمصری درباره صادرات فرآورده های نفتی در هشت ماه نخست امسال گفت: صادرات فرآورده های نفتی متغیر است، اما در هشت ماه نخست امسال ماهانه در حدود ٥٠٠ هزار تن نفت کوره و ١٠٠ هزار تن ال پی جی (LPG )و بقیه فرآورده های نفتی نیز به میزان محدودی صادر شده است.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران افزود:مقداری از فرآورده های نفتی مثل ال پی جی توسط شرکت ملی گاز و همچنین شرکت ملی صنایع پتروشیمی صادر می‌شود که آمار آنها در اختیار ما نیست. در واقع آمار کل صادرات فرآورده های نفتی در اختیار گمرک است.

وی درباره وضع بورس نفت هم گفت: شکل گیری بورس نفت مراحل پایانی را می گذراند و هم اکنون قیمت نفت برای عرضه در بورس نهایی شده است.
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب: 4290
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *