۰

بازی با افکار عمومی از سوی رسانه های عربی/ انکار نقش عربستان در کاهش قیمت نفت

کارشناسان عربی مورد خطاب تلویزیونهای خارجی می کوشند نقش عربستان سعودی را در کاهش قیمت نفت در بازار جهانی انکار نمایند و استدلال می کنند کاهش بهای نفت به زیان همه اعضای اوپک بوده است.(محمد صبان کارشناس اقتصادی عربستانی. بی بی سی عربی از جده).
بازی با افکار عمومی  از سوی رسانه های عربی/ انکار نقش عربستان در کاهش قیمت نفت
به گزارش «ميزنفت»، از نظر رسانه های وابسته به محافل عربی همه کشورهای تولید کننده نفت از کاهش بهای نفت آسیب می بینند و این وضعیت نمی تواند به سود تولید کننده نفت باشد. از نظر این رسانه ها علت اصلی کاهش نفت بدلیل اقدام کشورهای خارج از سازمان اوپک در افزایش تولید است. روسیه تولید نفت خود را افزایش داده و به سطح ده میلیون و پانصد هزار بشکه رسانده است. در حالیکه مسکو از عربستان سعودی خواسته است که از تولید نفت خود بکاهد و وعده داده یکصد و پنجاه هزار بشکه تولید نفت خود را کاهش دهد که قابل ملاحظه نیست. 

آنها معتقدند فشارها در اوپک بر عربستان سعودی یک طرفه است. در نشست اوپک تنها از عربستان خواسته شده بود که از تولید نفت خود بکاهد این در شرایطی است که کشورهایی نظیر ایران، عراق، نیجریه و لیبی به دنبال کاهش تولید نفت نبودند. از همین رو عربستان سعودی تاکید کرده است نمی تواند تنها کشوری باشد که مسئولیت پیامدهای کاهش تولید نفت را بپذیرد. 

سقف اوپک سی میلیون بشکه در روز است و برخی از کشورها نظیر ایران، لیبی و نیجریه کمتر از سهمیه خود تولید می کنند. اما بدلیل فقدان توازن در عرضه و تقاضا چنین وضعی برای بهای نفت ایجاد شده است.
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۲۳
کد مطلب: 4296
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *