۰

عراق: جنگی در اوپک نیست!

شرکت بازاریابی نفت عراق(سومو) در بیانیه‌ای وجود جنگ قیمت در سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) را رد کرد.
عراق: جنگی در اوپک نیست!
به گزارش «ميزنفت» به نقل از رویترز، شرکت بازاریابی نفت عراق با رد جنگ قیمت در اوپک اعلام کرد: کاهش اخیر قیمت رسمی فروش نفت عراق تنها به دلیل تحولات بازار نفت بوده است.

در این بیانیه که پس از کاهش شدید قیمت فروش نفت عراق در هفته گذشته منتشر شد آمده است: کاهش اخیر در قیمتهای رسمی نفت عراق که از سوی سومو برای مشتریان آسیایی و آمریکایی صورت گرفته، مطابق با شرایط بازار نفت خام و فرآورده‌های پالایش شده بوده است.

فلاح الامری مدیرکل سومو گفت: این کاهش نسبتا مطابق با ساختار بازار بوده و وقوع جنگ قیمت در اوپک بی پایه و اساس است.

فعالان و تحلیگران گفته‌اند اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) در حال رقابت با یکدیگر برای کاهش قیمتها به منظور حفظ سهم بازار نفت خود هستند به طوریکه تولید روز افزون نفت شیل آمریکا قیمت جهانی نفت را از ماه ژوئن تاکنون حدود ۴۵ درصد کاهش داده است.

تولیدکنندگان نفت حاشیه خلیج فارس در اوپک به رهبری عربستان در نشست ماه گذشته اوپک مانع درخواستها برای کاهش تولید از سوی اعضایی همچون ونزوئلا و اکوادور شدند و اعلام کردند که اوپک باید سوددهی تولیدکنندگان نفت آمریکای شمالی را کاهش دهند.

از زمان برگزاری نشست اوپک در ماه گذشته قیمت نفت برنت تقریبا ۲۰ درصد کاهش یافته است. عربستان و کویت نیز این ماه قیمت رسمی فروش نفت خود برای مشتریان آسیایی و آمریکایی کاهش دادند.

علی النیعمی وزیر نفت عربستان روز چهارشنبه گمانه زنی ها مبنی بر کاهش تولید نفت این کشور برای جلوگیری از روند نزولی قیمتها را رد کرد و گفت: تولید نفت عربستان در ماه گذشته ثابت بوده است.
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب: 4324
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *