۰

البدری: افزایش تولید نفت ایران؟ نمی شود!

دبیرکل اوپک گفت: افزایش تولید نفت ایران تنها پس از گذشت دو یا سه سال ممکن است.
البدری: افزایش تولید نفت ایران؟ نمی شود!
به گزارش «ميزنفت»،به نقل از رویترز، عبدالله البدری دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) افزود: ‌اعضای اوپک نظیر ایران و عراق که بخش نفت آنها به ترتیب بر اثر تحریم و ناامنی محدود شده ظرفیت افزایش تولید را دارند اما افزایش قابل توجه تولید آنها تنها پس از دو یا سه سال ممکن است.

وی گفت که تصمیم ماه نوامبر به هیچ وجه علیه هیچ کشور تولیدکننده ای نبوده و برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه تصمیم برای تضعیف تولید نفت شیل آمریکا بوده است را رد کرد.

البدری افزود: برخی افراد می‌گویند این تصمیم با هدف ضربه زدن به آمریکا و نفت شیل بوده است. تمام این اظهارات نادرست است. همچنین برخی می‌گویند این تصمیم با هدف ضربه زدن به ایران و روسیه بوده که این سخنان هم نادرست است.

این درحالی است که النعیمی وزیر نفت عربستان در نشست اوپک در ماه گذشته گفت: این سازمان باید با توسعه نفت شیل آمریکا مبارزه کند و خواستار تثبیت تولید برای کاهش قیمت‌ها و تضعیف سودآوری تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا شد.

وی گفت، اوپک به دنبال سطح قیمتی است که هم برای مصرف کنندگان و هم برای تولیدکنندگان مناسب و راضی کننده باشد، اما در این میان به رقم خاصی اشاره نکرد.

دبیر کل اوپک گفت: اوپک می‌تواند بدون اینکه تغییری در تولید خود ایجاد کند دوران کاهش قیمت نفت را پشت سربگذارد.

عبدالله البدری دبیرکل اوپک با بیان اینکه ضعف کنونی بازار نفت به دلیل عوامل عرضه و تقاضا نیست و ناشی از گمانه زنی‌ها است گفت: اوپک می‌تواند این دوران کاهش قیمت‌ها را بدون اینکه تغییری در تولید خود ایجاد کند پشت سر بگذارد.

دبیرکل اوپک در یک کنفرانس انرژی در دوبی از تصمیم ماه گذشته سازمان کشورهای صادرکننده نفت مبنی بر تغییر ندادن سقف تولید روزانه ۳۰ میلیون بشکه‌ای این سازمان در مواجهه با کاهش قیمت نفت دفاع کرد.
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب: 4331
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *