۰

زنگنه در دوحه چه می کند؟

شانزدهمین نشست وزاری کشورهای صادرکننده گاز با دبیرکلی ایران و با حضور زنگنه صبح امروز آغاز به کار می کند.
به گزارش «ميزنفت» به نقل از ایسنا، به نظر می رسد با توجه به کاهش قیمت جهانی نفت مهمترین محور برگزاری این نشست کاهش قیمت گاز طبیعی در بازار جهانی باشد.

بیژن زنگنه، وزیر نفت کشورمان نیز عصر روز گذشته برای شرکت در شانزدهمین نشست وزارتی جی یی سی اف عازم این کشور شد.

زنگنه سال گذشته در پانزدهمین نشست کشورهای صادرکننده گاز که در تهران برگزار شده بود نسبت به کاهش و ارزان بودن بهای گاز در بازار جهانی انتقاد و اعلام کرد: سقوط آزاد قیمت‌ها، توجیه اقتصادی اجرای طرح‌های جدید گازی را با مشکلاتی روبرو کرده است و این موضوع حتی ریسک اجرای پروژه‌ها را افزایش و ابهامات در عرضه پایدار و بلندمدت عرضه گاز ایجاد کرده است.

وزیر نفت همچنین با اعلام اینکه زمان آن فرا رسیده است که ما فعالیت‌ها و روند تکاملی جی.ای.سی.اف در سال های گذشته با هدف دستیابی به دستآوردها مورد بازنگری قرار دهیم، گفته بود بر این باور هستم که در تلاش جی.ای.سی.اف برای توسعه جایگاه خود در صحنه بین‌المللی انرژی این مجمع باید نقشه راهی را بر اساس یک دیدگاه تازه برای آینده تعیین کند.

به گزارش ایسنا، پانزدهمین نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز ١٢ آبان ماه در تهران برگزار شد، در این نشست، سید محمد حسین عادلی از ایران با اکثریت آرا به عنوان دبیر کل جدید جی یی سی اف انتخاب شد و فعالیت خود را به عنوان دبیر کل جدید این مجمع از اول ژانویه سال ٢٠١٤ آغاز کرده است.

کشورهای الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا ، امارات متحده عربی و ١٢ عضو اصلی این مجمع جهانی به شمار می روند.
سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب: 4342
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *