۰

افشای مبدا واردات گازوئیل به ایران

ایران پس از وقفه ای چند ماهه به دلیل افزایش مصرف نفت حرارتی در طول فصل زمستان، واردات گازوئیل را در سه ماهه پایانی ۲۰۱۴ از سر گرفته است، اما با توجه به فصلی بودن تقاضا، بعید به نظر می رسد این واردات ادامه یابد.
افشای مبدا واردات گازوئیل به ایران
به گزارش «ميزنفت» به نقل از رویترز، به گفته تجار، انتظار نمی رود واردات گازوئیل از سوی ایران تاثیر ملموسی بر بازار آسیا بگذارد، زیرا حجم واردات بسیار پایین است و در زمانی انجام می شود که منطقه با فزونی عرضه مواجه است. 

محسن قمصری، مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران گفت: «واردات گازوئیل به دلیل شرایط فصلی انجام شده است و مطمئنا ادامه نخواهد داشت.» قمصری تاکید کرد، در طی ۲ ماه گذشته تنها حجم کمی گازوئیل وارد کشور شده است. 

یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود اظهار داشت، انتظار می رود ایران امسال حدود ۲ تا ۳ محموله گازوئیل با سولفور بالا وارد کند. 

وی افزود: «این واردات ممکن ست مشابه سال قبل باشد و به اندازه ۲ و ۳ سال قبل قابل توجه نخواهد بود، زیرا تولید (داخل) بالاست.» 

ایران در طی سال های اخیر به دلیل تلاش های غرب برای جلوگیری از واردات سوخت به ایران به عنوان بخشی از تحریم ها، ناگزیر بود ظرفیت پالایشگاهی خود را افزایش دهد. 

با شروع به کار پالایشگاه های جدید، اکنون تهران امیدوار است بتواند تا سال ۲۰۱۸ ظرفیت پالایش نفت خود را از ۱.۵ میلیون به ۳ میلیون تن افزایش دهد. 

ایران قصد دارد وابستگی خود به واردات فرآورده های نفتی را کاهش دهد. 

یک منبع دیگر بدون بیان جزئیات بیشتر گفت، محموله های گازوئیل ارسالی به ایران از خاورمیانه می آیند. 

یک تاجر در این باره گفت، هر محموله ارسالی به ایران که برای مصرف خود گازوئیل استفاده می کند، احتمالا حامل حدود ۶۰ هزار تن گازوئیل است.
سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب: 4350
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *