۰

ایران پیشنهاد جدید گازی به پاکستان داد

منابع پاکستانی از پیشنهاد ایران به اسلام آباد برای دریافت پول گاز صادراتی خود به واسطه یک طرف ثالث خبر دادند و گفتند: انتظار می‌رود تیمی از ایران به زودی برای نهایی کردن این پیشنهاد به پاکستان سفر کند.
ایران پیشنهاد جدید گازی به پاکستان داد
به گزارش «ميزنفت» به نقل از پایگاه خبری تریبیون، در حالی که بانک های بین المللی به دلیل تحریم ها تمایلی به انجام مبادلات مالی مربوط به ایران ندارند، ایران پیشنهاد داده است که پاکستان از یک طرف ثالث برای پرداخت پول انرژی صادر شده به این کشور استفاده نماید. 

منابع آگاه پاکستانی گفتند، ایران یک موافقتنامه بازبینی شده در مورد خط لوله انتقال گاز به پاکستان پیشنهاد داده است که بر اساس آن پاکستان باید از یک طرف ثالث برای پرداخت پول گاز منتقل شده از میدان گازی پارس جنوبی، استفاده کند. 

علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران در جریان دیدار با شاهد خاقان عباسی، وزیر نفت پاکستان در ۸ دسامبر در اسلام آباد این پیشنهاد را مطرح کرد. 

یک مقام پاکستانی گفت: «انتظار می رود تیمی از ایران به زودی برای نهایی کردن طرح جایگزین پروژه انتقال گاز و پیشنهاد پرداخت از طریق طرف ثالث، به پاکستان سفر کند.» 

بر اساس این گزارش، طرف پاکستانی تاکید دارد که مذاکره کنندگان ایرانی در موضوع هسته ای باید در حین مذاکرات، به دنبال معافیت ویژه این پروژه از تحریم ها باشند. 

طیب نیا بر اهمیت روابط برادرانه با پاکستان تاکید کرد و اظهار داشت، مردم دو کشور دارای مشترکات مذهبی و فرهنگی هستند. «هیچ کشوری نمی تواند مانعی بر سر راه روابط خارجی بهتر ایجاد کند و ما به بهره مندی از روابط مان ادامه خواهیم داد.» 

به گفته وزیر نفت پاکستان، اسلام آباد خواستار تعمیق روابط تجاری و اقتصادی با ایران نه تنها در بخش نفت و گاز بلکه در بخش های تجارت ال ان جی و پتروشیمی است. این کشور همچنین خواهان شراکت با ایران در سایر زمینه های اقتصادی از جمله بخش کودهای شیمیایی است.

منبع: تسنیم
سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب: 4487
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *