۰
اوباما سرانجام اعتراف کرد:

فشار بر روسیه، عامل کاهش قیمت

رئیس جمهور آمریکا برای نخستین بار اعتراف کرد کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی با برنامه ریزی سیاسی و با هدف فشار بر کشورهای رقیب اجرایی شده است.
فشار بر روسیه، عامل کاهش قیمت
به گزارش «ميزنفت»، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه بخشی از استراتژی آمریکا علیه روسیه دست گذاشتن روی قیمت نفت بوده به نوعی به برنامه پشت پرده سقوط قیمت نفت در ماه‌های اخیر اعتراف کرد. 

اوباما در گفت‌وگو با رادیو ملی آمریکا گفت: بخشی از منطق ما در رویارویی با روسیه این بود که تنها چیزی که اقتصاد آنها را متعادل نگه می‌دارد قیمت نفت است.
وی افزود: فشار مدام تحریم‌ها اقتصاد روسیه را آنقدر آسیب پذیر می‌کند که وقتی قیمت نفت دچار نوسان شود، روسها در اداره اقتصاد خود با مشکلات زیادی روبرو خواهند شد. 

رئیس جمهور آمریکا افزود: تحریمهای استراتژیک و سخت علیه مسکو به شکلی موثر تجاوزگری ولادیمیر پوتین در اوکراین را به چالش کشید. 

اوباما خاطرنشان کرد: پوتین فکر می‌کرد از همه ما سبقت گرفته و در راستای افزایش قدرت روسیه یک استراتژی مقتدرانه ترسیم کرده است. من آن زمان گفتم ما خواهان جنگ با روسیه نیستیم ولی می‌توانیم با همکاری شرکای اروپایی خود تحریمهای مداومی روی این کشور اعمال کنیم. 

وی افزود: امروز احساس می‌کنم دستکم بیرون روسیه مردم فکر می‌کنند آنچه پوتین انجام داد هوشمندانه نبوده است. 

شاخص‌های اقتصادی نشان می‌دهد روسیه در حال سقوط به سمت رکود است و این یک بخت برگشتگی شدید برای پوتین محسوب می‌شود. روسیه در حال تجربه کردن اولین انقباض اقتصادی از سال ۲۰۰۹ تاکنون است. 

از زمان الحاق منطقه کریمه اوکراین به روسیه، آمریکا و اتحادیه اروپا چند مرحله تحریم اقتصادی علیه روسیه اعمال کرده اند.
سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب: 4498
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *